Vacalians gaat verder onder de naam Vacanceselect

De naam van het van oorsprong Nederlandse Vacanceselect zal nu gelden voor de gehele Vacalians Group, Europees grootste outdoor- en campingorganisatie. De internationale kampeergigant zal als Vacanceselect Group een nieuw marketing- en digitaal initiatief lanceren: Vacanceselect.com. Deze stap is nodig om de samenvoeging van zijn online platforms in Europa te versnellen. Daarnaast zal een ambitieus loyaliteitsprogramma worden gestart.

In mei 2018 kondigde de Vacalians Group de overname aan van het Nederlandse Vacanceselect, gevestigd in Alkmaar. Deze overname paste in de strategie uit te groeien tot Europees leider in de branche. De nieuwe overkoepelende naam voor de Vacalians Group is de volgende stap in deze ambitie en nodig om het merkenportfolio te vereenvoudigen. In de komende jaren zal Vacanceselect uitgroeien tot het belangrijkste Europese digitale reserveringsplatform van de groep, dat alle gespecialiseerde onderliggende merken zal hosten. Zo zullen Tohapi, Canvas, Selectcamp en Adriatic Kamp, specialisten op het gebied van mobile home- en glampingvakanties, zichtbaarder worden voor alle Europese klanten van de groep.

Europees uitbreidingsplan
Met deze tweeledige aanpak zal de nieuwe Vacanceselect Group, dat van oorsprong al zeer actief was in Noord-Europa, zijn distributie- en loyaliteitsactiviteiten in Frankrijk en Zuid-Europa geleidelijk uitbreiden. De merken Tohapi en Canvas zullen tegelijkertijd profiteren van sterkere directe distributiekanalen in Noord-Europa. Alle elementen van deze marketing en digitale transformatie voor de Vacanceselect Group zullen vanaf 3 december 2018 geleidelijk worden uitgerold.

Belangrijke fase
“De toerisme- en recreatiebranche verandert. Ooit was Vacalians een start-up van een camping. Binnen vijftien jaar zijn we uitgegroeid tot het grootste kampeer- en outdoormerk van Europa. De naamsverandering voor onze hele groep is een belangrijke volgende fase om de snelle transformatie van het toerisme en de digitale economie volledig te kunnen omarmen,” aldus Christophe Alaux, voorzitter van de raad van bestuur van Vacanceselect.

Over Vacanceselect Group
Vacanceselect Group biedt een portfolio van ruim 31.000 campingaccommodaties, meer dan 1.200 bestemmingen verspreid in 16 landen, een bestand van ruim 28 miljoen online bezoekers en kent een gemiddelde jaarlijkse groei van zo’n 32%. Dankzij haar innovatieve visie op kamperen en haar vermogen om het volledige potentieel van haar merk te benutten, is de Vacanceselect Group nummer 1 in Europa en bestrijkt ze alle verschillende activiteiten in de branche: campingexploitant, distributeur, verkoop van stacaravans, BtoB-diensten. De Vacanceselect Group bestaat uit een Europees team van meer dan 2.000 professionals. In Alkmaar zetelt een van de twee hoofdvestigingen. Van hieruit wordt de Noord-Europese klant bediend. Het andere hoofdkantoor is in Sète te Zuid-Frankrijk.

www.vacanceselect.com

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *