Het Twents Bureau voor Toerisme (TBT) presenteert zich dit voorjaar met ‘Twente. Landgoed van Nederland’ prominent aan de vakantieganger in België. Een uitgebreide promotiecampagne brengt het Twentse aanbod voor een korte of langere vakantie bij onze Zuiderburen onder de aandacht. “België is al enige jaren een groeimarkt voor Twente. Een kansrijke markt want na Frankrijk is Nederland voor Belgen de populairste bestemming voor korte vakanties”, aldus TBT-marketingcoördinator Henk Abels. De Twentse campagne omvat het bezoek aan enkele beurzen, webmarketing, e-mail nieuwsbrieven, een gericht advertentietraject en het genereren van vrije publiciteit in de Vlaamse media, waaronder een reportage in het populaire televisieprogramma Vlaanderen Vakantieland.

Vakantiesalon in Brussel
Enkele dagen later, van 2 tot en met 6 februari, is het TBT actief op het Vakantiesalon in Brussel.
Ook hier laat Twente de beursbezoeker letterlijk de sfeer van de streek proeven. Topkoks verzorgen kookdemonstraties en vestigen daarmee ondermeer de aandacht op de culinaire fietsarrangementen. Het inspiratiemagazine ‘Landgoed’ dat het TBT twee keer per jaar uitgeeft, brengt de Belg alvast in de juiste stemming voor een bezoek aan Twente. En natuurlijk ontbreken de VVV-gids van Twente, de brochures met het logiesaanbod, attracties en bezienswaardigheden niet. Evenals de Twentse thriller ‘Hellehonden’ van het ook in België bekende schrijversduo Jan en Sanne Terlouw.
Twente in Vlaanderen Vakantieland
Publiekstrekker op beide Belgische vakantiebeurzen is de Vlaamse tv-persoonlijkheid Cath Luyten, die vanaf een manshoog banier de bezoeker laat weten haar hart aan Twente verloren te hebben. De bij de Vlaamse kijkers uitermate populaire presentatrice van het televisieprogramma Vlaanderen Vakantieland is uitgebreid aan het woord in de laatste editie van het magazine ‘Landgoed’. Niet in de laatste plaats omdat zij het gezicht is in de reportage over Twente die door de VRT op 21 april in het
programma Vlaanderen Vakantieland op televisie wordt gebracht. Dit programma weet zowel in België als Nederland al vele jaren wekelijks een trouwe schare van een miljoen kijkers aan zich te binden.
Meer informatie: