Toerisme Vlaanderen doet in ‘Toerisme is toekomst’ uitspraken over het toekomstige toerismebeleid vanuit de invalshoek van het internationaal toerisme naar Vlaanderen. Het nieuwe rapport bespreekt de kansen en mogelijkheden om in de toekomst meer buitenlandse toeristen naar Vlaanderen te trekken.
Het beknopte rapport is opgebouwd uit vier segmenten:
1: Vlaanderen is een reputatie
Vlaanderen onderscheidt zich door zijn baanbrekend vakmanschap. De vakkennis, en kwaliteit die daarmee samenhangt, staat centraal in de uitstraling.
2. Kwaliteit is een keuze
Waarom kiest een bezoeker voor Vlaanderen? Het antwoord hierop groeit uit de kennis die we verzamelen, analyseren en vervolgens ontsluiten. Deze kennis is de kern van onze producten en de grondstof die nodig is om het toerismebeleid
voor te bereiden en te ondersteunen.
3. Het buitenland is groter dan ooit
Vlaanderen heeft meer buitenland dan ooit. De planeet wordt vlakker want elke plek is bereikbaarder dan ooit
4. Ondernemerschap is een eigenschap
De idee dat het concurrentievoordeel van de westerse economie in de toekomst vooral ligt in het ‘creatieve’ en het ‘innoverende’ wint terrein in Europa.
Bekijk Toerisme is Toekomst op www.toerismevlaanderen.be (pdf)