• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de tweede sidebar
  • Spring naar de voettekst
Pretwerk

Pretwerk

...Ondernemend recreatienieuws...

  • Actueel
  • Insight
  • Productnieuws
  • Home
  • Agenda
  • Actueel
  • Insight
  • Productnieuws
  • Top 30 dagattracties
  • Zoeken

Tien tips voor verbeterde verhuur van vakantiewoningen

29 juli 2013 by Redactie 2 Reacties

Op zoek naar extra boekingen of interesse in het verhogen van de kwaliteit? Samen met topondernemers van diverse verhuurorganisaties in Nederland heeft ‘Reflex online software’ een lijst gemaakt met verhuurtips voor recreatiebedrijven. De tips zijn gerangschikt naar voor, tijdens en na de klantreis.

Voor het verblijf;

gebruik ook mooie foto's van de omgeving
gebruik ook mooie foto’s van de omgeving

Tip 1: Gebruik mooie foto’s van vakantiehuis en omgeving

Veel mensen zijn visueel ingesteld en bekijken direct de foto’s van het vakantiehuis. Besteed daarom extra aandacht aan het goed in beeld brengen van uw accommodaties. Denk er bijvoorbeeld aan om foto’s te maken bij mooi weer of zet ook leuke plekjes uit de omgeving erop. En waarom niet foto’s gebruiken waar ook mensen op staan?

Tip 2: Verzin een leuke naam

Het klinkt misschien een beetje raar maar het blijkt dat vakantiehuizen die een naam hebben vaker worden geboekt dan vakantiehuizen zonder een naam. Dus wordt er nu gewerkt met nummers of categorieën, verzin leuke passende namen en meet het resultaat.

Tip 3: Verleid gasten met gratis gebruik van faciliteiten

Denk aan sporten of zwemmen op een park of bijvoorbeeld gratis gebruik van WiFi tijdens het verblijf. Zal zeer zeker worden gewaardeerd door uw gasten en misschien een goede reden om het geven van kortingen te voorkomen.

Tip 4: Blijf touroperators op de huid zitten

Werkt u met touroperators die aanbod namens u in de markt zetten? Blijf dan met ze in contact over de verwachtingen en resultaten. Het is uiteraard niet erg om commissie te betalen als er een goed resultaat tegenover staat.

Tijdens het verblijf;

Tip 5: Doe meer dan beloofd.

Huurders houden ervan als ze verrast worden op een leuke manier. Dus een gevulde fruitschaal, een pot met snoepjes of een klein flesje wijn kan al de opmaat zijn naar een geslaagde vakantie.

Tip 6: Superschoon opleveren

92_schoonmaakster
superschoon opleveren

In het algemeen gaan ontzettend veel klachten van reizigers over het feit dat een verblijf niet schoon is. Omdat dit relatief eenvoudig is te voorkomen, is dat natuurlijk eeuwig zonde als daar al ontevredenheid ontstaat. Zeker omdat het vaak gelijk aan het begin van de vakantie is. Dus let erop dat de accommodaties altijd superschoon worden opgeleverd en voorkom teleurstellingen.

Tip 7: Persoonlijke tips en suggesties werken goed

U kent alle verhalen van andere gasten en komt zelf ook regelmatig in de omgeving. Dus bent u voor uw huurders de plaatselijke expert. Deel die informatie over gezellige restaurants of leuke activiteiten in de buurt. Gasten waarderen dit.

Na het verblijf;

Tip 8: Wees attent en informatief

Dit kan op vele manieren, maar enkele voorbeelden zijn het versturen van een digitale verjaardagskaart of een leuke nieuwsbrief met activiteiten in de aankomende vakantieperiode. De huurder verwacht dit niet en zal het daarom extra waarderen.

Tip 9: Koester terugkerende gasten

Vaste (jaarlijks) terugkerende gasten worden vaak onvoldoende gewaardeerd. En dat is zonde, want die zorgen voor een vaste stroom van inkomsten. Mis niet langer deze huuromzet en verzin een passende (korting)actie. Ook leuk, verloot een weekendje weg met een prijsvraag. Of zeg het ze gewoon natuurlijk.

Tip 10: Vraag reviews van elke gast

Vertrouwen is ontzettend belangrijk bij het maken van een keuze voor een vakantieverblijf. Dit vertrouwen wordt steeds vaker gezocht door wat andere gasten ervan vinden. Probeer dus in alle gevallen reviews te vragen van uw gasten over het verblijf. En vraag of u een leuke recensie mag gebruiken op uw website bijvoorbeeld. Zijn de reviews minder positief? Dan geeft dit vaak goede aanwijzingen hoe de kwaliteit te verbeteren valt.

 

Succes met het inzetten van de tips

Niet meegenomen in deze lijst zijn een marktconforme huurprijs en actuele weergave van beschikbaarheid van de accommodaties. Hiervoor zijn gelukkig handige tools beschikbaar.

 

Met dank aan:

Bob van der Plas van Reflex Online
Voor meer informatie; www.reflex-online.com
of reageer per email info@reflex-online.com

Categorie: Verblijfsrecreatie Tags: vakantiewoningen

Lees Interacties

Reacties

  1. G de Bruyn zegt

    7 november 2016 om 15:20

    Een tip is dat u uw vakantiehuis niet alleen kunt verhuren maar u kunt deze ook te ruil aanbieden op een ruilplatform. De website van http://www.tweedewoningruil.nl is de enige huizenruil site die zich enkel richt op vakantiehuizen. Zo haalt u nog meer vakantie en rendement uit uw tweede woning.

    Huizenruil is voor vele mensen al bekend, echter http://www.tweedewoningruil.nl richt zich enkel op mensen met een tweede huis. Dat biedt voordelen, zo kunt u de periode wanneer men ruilt vrij afspreken en de mensen waarmee u ruilt, weten wat uw bezit waard is. Zo bent u geen kosten kwijt aan een vakantie ergens anders.
    Deze website is een goede aanvulling voor de steeds grotere groep mensen die in het bezit zijn van een tweede woning.

    Beantwoorden

Trackbacks

  1. Vakantiehuizen - Loods43 schreef:
    17 april 2014 om 06:23

    […] Schrijf uitgebreid over het huis de inrichting, omgeving dan is de kans groot dat het huis sneller wordt verhuurd. Lees de tien tips van Pretwerk.nl […]

    Beantwoorden

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Primaire Sidebar

Productnieuws

Inspiratiereis: Ontdek De Parels Van Het Midden-Oosten

Interhome breidt portfolio uit met ruim 6.000 vakantiewoningen in Denemarken

Ervaringsdeskundigen geven campingadvies aan Suncamp klanten via de CampingGuru

Van Egdom waterglijbanen failliet verklaard

Nederlandse vertegenwoordiging op de Vakantiebeurs nog verder gekrompen

Meer over Productnieuws »

Wekelijkse (gratis) nieuwsbrief

Agenda

feb 1
1 februari om 09:00 - 5 februari om 18:00

Spielwarenmesse

feb 16
13:00 - 17:00

Kennisupdate Live (toerisme in Zeeland)

feb 18
18 februari om 10:00 - 19 februari om 17:00

Fiets en Wandelbeurs Gent

feb 24
24 februari om 10:00 - 26 februari om 17:00

Fiets en Wandelbeurs Utrecht

mrt 7
10:00 - 17:00

Stratech Leisure in Business

Bekijk kalender

Recente reacties

  • Jannie op Dormio Group en Roompot bereiken akkoord over overname van een dertigtal vakantieparken
  • RJ Soer op Van Egdom waterglijbanen failliet verklaard
  • Christian op Dormio Group en Roompot bereiken akkoord over overname van een dertigtal vakantieparken

Secundaire Sidebar

Insight

Kampeerhal Roden verkent de kansen van leisure in retail

Capfun heeft inmiddels al 18 campings in Nederland – en is nog niet klaar met groeien

Bijzondere trends en ontwikkelingen uit de horecasector

Winst boeken in de logistiek van je foodservice

VrijetijdsTrends 2023; Budget-leisure, carpe-diem-time, live (gast)vrijheid, Gap-toerisme

Lees meer over Insight »

Kennispartners

Stratech

Top Animation

RED online marketing

Countus

Insiders

Kopare Development

Boldmove Nation

Convious

Van Hoorne Entertainment

Ginder

Kruidenier

BCE leisure

ACSI

Recreatheek

Parkvakanties

Speelplan

CampPlus

Toegankelijke recreatie

Pleisureworld

Bureau Snugger

Amusement Hub

loader-image
Soekky Stories
Livinwood
Maxxton
Recreatie Noord-Holland
Convious
Joint Projects

Footer

Pretwerk.nl is een platform voor professionals in de brede definitie van de vrijetijdssector. Wilgenroos 11 4102 KL, Culemborg E-mail: redactie@pretwerk.nl

Onze privacyverklaring

Links

  • Adverteren op Pretwerk
  • Colofon

Volg ons

  • Pretwerk.nl RSS
  • Twitter
  • LinkedIn

Copyright © 2023 · Pretwerk · Site door: buro KREAS