Roompot gaat gasten ervaringen op maat aanbieden

Roompot Vakanties gooit het roer om en zal zijn gasten vanaf de zomer van 2020 een nieuw en vooral uniek sport- en animatieprogramma aanbieden.

Om hen die ultieme vakantiebeleving te laten ervaren zal het op maat van zijn gasten, het park en de seizoenen werken. Nederlands nummer één en Europa’s nummer twee in de verhuur van vakantiewoningen gaat hiervoor een samenwerking aan met het internationaal gerenommeerde the entertainment department (ted)

Sterke uitbreiding van het aanbod

De afgelopen jaren leverde Roompot Vakanties stevige inspanningen om zijn gasten een nog leukere vakantie te kunnen aanbieden en hen op het park welkom te laten voelen. Het totale aanbod groeide uit tot een portfolio van meer dan 150 vakantieparken in Nederland, Duitsland, Frankrijk, België, Spanje en Denemarken met zo’n 18.000 accommodaties, terwijl ondertussen heel wat bestaande parken een heuse metamorfose ondergingen. Dit is de vakantiegangers niet onopgemerkt voorbijgegaan; Roompot zag de tevredenheid van zijn gasten de voorbije jaren sterk stijgen.

Europa’s nummer twee in de verhuur van vakantiewoningen zal de komende jaren geen gas terugnemen, integendeel. De recente aankondigingen over de komst van nieuwe vakantieparken, zoals het Roompot Vakantiepark VeerseKreek in 2021,  het verwachte park in Oudenaarde in hetzelfde jaar en het luxeresort in Haamstede in 2022 bevestigen de ambities van de groep. Andere bekendmakingen zullen binnenkort volgen.

Op maat van de gast, het park en tijdstip van het jaar

Vandaag kondigt Roompot aan dat het in 2020 afscheid neemt van de sport- en animatieaanpak die de sector typeert: voor iedereen hetzelfde, ongeacht het park, seizoen of profiel van de gast. In september van dit jaar startte Roompot met de eerste voorbereidingen om vanaf volgende zomer in de parken die het zelf exploiteert een sport- en animatieprogramma uit te rollen dat op maat van de gast, het park en de seizoenen is gecreëerd. Het luisterde hiervoor uitvoerig naar de wensen van de gasten en onderzocht wat hun vakantie uniek en compleet zou maken. Ondertussen zijn de teams in alle parken en op het hoofdkantoor druk in de weer om al die programma’s vorm te geven en daarmee een unieke sfeer en beleving op te wekken.

Partnerschap met dé referentie in Europa

Roompot haalt hiervoor ook de referentie in Europa voor in huis. Het tekende namelijk een partnerschap met the entertainment department, kortweg ted, waarmee het een innovatieve en op maat gemaakte gastbeleving op zijn parken zal creëren. Door de gast centraal te stellen bij alles wat Roompot onderneemt, zal ted product- en conceptondersteuning bieden bij de ontwikkeling van unieke animatieprogramma’s, nieuwe technologieën op de parken aanreiken en installeren, kinder- en zwembadprogramma’s uitwerken en voor heel wat andere verrassingen zorgen waardoor gasten een onvergetelijke vakantie op de Roompot parken zullen kunnen beleven en met unieke herinneringen huiswaarts zullen keren.

Roompot’s Head of Guest Experience Niko Vanderschelden zegt hierover: “We nemen definitief afscheid van die ‘one-size-fits-all’ aanpak die te weinig rekening houdt met de wensen van onze vakantiegangers, het potentieel van onze parken en de kansen die elk seizoen creëert. Als alternatief willen we jong en ouder een onvergetelijke ervaring bieden door ook meer emotie te steken in alles wat we ondernemen. Ik ben ontzettend blij met het partnerschap dat we met ted zijn aangegaan. Zij zijn de absolute referentie op dat vlak in Europa en zullen ons en onze gasten veel bijbrengen.

ted CEO Robin Breese-Davies zegt over deze samenwerking: “Roompot is met meer dan 150 parken in portefeuille een gevestigde en toonaangevende aanbieder van vakantiewoningen in Europa. Het heeft recent enorm in zijn parken geïnvesteerd en is begonnen met de uitrol van een strategie die de ontwikkeling van traditionele en innovatieve ervaringen doorheen de ganse customer journey voorziet. We zijn absoluut verheugd een langdurig partnerschap met hen te hebben getekend. Dit versterkt ook de positie van ted als de toonaangevende aanbieder van creatief entertainment in Europa.

Ook de centrumfaciliteiten

Om die gastbeleving compleet te maken, zal Roompot ook met ted de leisure-, centrum- en winkelfaciliteiten van de bestaande en nieuwe parken (her)ontwikkelen. Eerst aan de beurt zijn de bars, restaurants, winkels, recepties, sport- en animatiefaciliteiten en het zwembad van Aquadelta (Bruinisse) en Kijkduin (‘s-Gravenhage) die in de komende maanden een volledige transformatie zullen ondergaan.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *