Recron Innovatie Campagne richt zich op complete verblijfssector

De Recron Innovatie Campagne (RIC krijgt een nieuwe naam; De Gastvrijheids Innovatie Campagne (GIC). Deze naam sluit beter aan bij de nieuwe aanpak waarin alle logiesaccommodaties worden meegenomen, dus naast campings en bungalowparken, nu ook de hotels, hostels, pensions en Bed&Breakfasts.

ric campagneDoorontwikkeling
Door de samenwerking tussen RECRON, KHN en de acht Founding Partners wordt de methodiek geüpdatet en verbreed, waardoor de gastvrijheidseconomie beter inzichtelijk wordt gemaakt. Zo ontstaat er inzicht in de gast in de volle breedte. Hiermee wordt de Gastvrijheid Innovatie Campagne bruikbaar bij de ontwikkeling en uitvoering van bedrijfsstrategieën in alle vormen van verblijf.

Een paar voorbeelden van nieuwe kennis en nieuwe kennisproducten die aan de GIC worden te gevoegd zijn:

  • Het programma voor provincies wordt doorontwikkeld om de methodiek breder toe te passen, met o.a. inspiratiesessies, een toolkit over de toepassing op de culturele sector, bij binnenstedelijke vraagstukken, retail, etc.
  • Per deelsector wordt ook een “ladder” geleverd die sectorspecifiek is, zodat partijen de juiste stappen nemen en de systematiek goed toe kunnen passen.

Korting
Waar de Verblijfsrecreantenatlas, de basis van de marketingstrategie, in 2008 nog voor een bedrag van € 399 te koop was, zal deze begin 2014 laagdrempelig voor een beperkt bedrag beschikbaar worden gesteld aan ondernemers in de gehele sector. De exacte prijs wil/kan de RECRON op dit moment nog niet bekend maken.

Over de innovatie campagne
De RECRON Innovatie Campagne werd in 2008 gelanceerd. Ruim 800 ondernemers in gastvrijheid beschikken inmiddels over de verblijfs- of dagrecreantenatlas en/of werken ermee. Daarnaast wordt de methodiek gebruikt door tien provincies en 14 Mbo-opleidingen (>400 studenten) en hogescholen (waaronder de NHTV). Inmiddels zijn ook meer dan 325 gemeenten ‘ingekleurd’.

Meer informatie: www.recron.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *