Profiel van de Chinese toerist

Het aantal Chinese reizigers groeide in 2014 met 20% en deze groep heeft een relatief hoog bestedingspatroon ($ 536 per dag). Dit maakt Chinese reizigers een interessante doelgroep, maar hoe ligt Nederland eigenlijk in de markt bij deze altijd fotograferende reizigers? In de Chinese International Travel Monitor 2015 (CITM) van Hotels.com is Chinese reizigers gevraagd naar de Europese bestemmingen die zij binnen het jaar willen bezoeken. Nederland prijkt op de zesde plaats.

Kinderdijk (Unesco heritage) stat hoog op het wensenlijstje
Kinderdijk (Unesco heritage) stat hoog op het wensenlijstje

Een baguette eten met uitzicht op de Eiffeltoren staat bovenaan het verlanglijstje van de Chinese reizigers. De CITM toont aan dat Chinese reizigers in de lijst van Europese landen die ze nog willen bezoeken Frankrijk, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk in hun top drie hebben staan. Uit de 28 Europese landen staat Nederland op de zesde plek.

Wat Chinese reizigers graag bezichtigen in Nederland, mag duidelijk zijn. Zo geven de Chinezen aan dat ze graag de windmolens op de Kinderdijk willen zien. Kinderdijk staat op de elfde positie in de lijst van bezienswaardigheden, die Chinese reizigers graag ooit in hun leven willen zien. Onze windmolens laten met de elfde plek andere bezienswaardigheden, zoals de Taj Mahal, het Vrijheidsbeeld en de Big Ben achter zich.

Wanneer gekeken wordt welke landen Chinese reizigers het meest gastvrij vinden, staat Nederland op een goede zevende plaats. Wederom staat Frankrijk op de eerste plek van meest gastvrije Europese landen, gevolgd door Rusland en het Verenigd Koninkrijk.

Top 10 Europese landen die Chinezen binnen een jaar nog willen bezoeken

  1. Frankrijk
  2. Duitsland
  3. Verenigd Koninkrijk
  4. Italië
  5. Zwitserland
  6. Nederland
  7. Griekenland
  8. Denemarken
  9. Oostenrijk
  10. Finland

Over de Chinese International Travel Monitor 2015

De Chinese reizigerssurvey is in mei 2015 uitgevoerd door IPSOS, een wereldleider in marktonderzoek, wereldwijde marktinformatie en zakelijke analyses, met een onderzoek onder 3,000 respondenten uit het vasteland van China. Minimumgrenzen zijn gesteld voor demografische factoren zoals leeftijd, geslacht en regio om een representatieve subgroep te creëren dat analyse van subgroepen toelaat. De survey besloeg uit onderwerken, zoals reisgedrag, boekingsmethodes en keuze voor accommodatie.

Voor de inzichten van hoteliers is in mei 2015 een wereldwijde survey afgenomen bij meer dan 1.500 partners van Hotels.com. Antwoorden zijn ontvangen van Amerika, Argentinië, Australië, Brazilië, Canada, Colombia, Denemarken, Finland, Frankrijk, Duitsland, Hong Kong, India, Ierland, Italië, Japan, Mexico, Nederland, Nieuw-Zeeland, Noorwegen, Rusland, Singapore, Spanje, Zweden, Zwitserland, Taiwan, Thailand en het Verenigd Koninkrijk.

Bron: persbericht Hotels.com

Meer informatie: www.citm2015.com

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *