Open Wervendagen van de Waterkampioen moet zorgen voor impuls

De verkoop van boten is in 2011 zeer slecht geweest. Vanaf oktober 2011 lijkt er een kleine opleving te zijn. Om te helpen meer aandacht voor boten te creëren, organiseert Waterkampioen op zaterdag 12 mei een Open Wervendag.

In Waterkampioen 8 komt een extra boekje op A5-formaat, waarin de deelnemende werven een spread kunnen vullen met hun logo, een foto en tekst, en een veelvoud aan communicatie op alle waterspportkanalen (o.a. op www.anwbwatersport.nl). Verder wordt er in de nieuwsbrief Watersport aandacht besteed aan dit evenement, krijgt het deelnemende bedrijf flyers ter promotie en een Waterkampioen vlag.
De deelnemende werven zorgen voor een ontvangstruimte, een hapje en een drankje, een demoboot en een interessant programma, dat bestaat uit meer dan 1 spreker. Lezers van Waterkampioen kunnen zich t.z.t. aanmelden via de website. Aanstaande donderdag wordt de aanmelding voor werven gesloten.

Tim Corsmit van de ANWB vertelt over de aanleiding om deze dag te organiseren: “Mensen zoeken tegenwoordig lang op internet, bellen af en toe, lezen etc. Maar ze komen nauwelijks op de werf zelf. Door deze dag onder ons ANWB Waterkampioen label bekend te maken en te organiseren en de mensen dus op een andere manier te informeren, zal deze dag meer als een presentatiedag worden gezien en dus meer initiatief. Men kan de werf in al z’n facetten zien en doorlopen en het is met meerdere ingeschreven bezoekers dus laagdrempeliger… Vrijblijvender.”

Meer informatie: www.anwb-media.nl

Eén reactie

  1. Al vele jaren heeft onder andere de keten Kwik Fit een beproefde methode om mensen naar de werkplaatsen te krijgen. U belt voor informatie over bijvoorbeeld banden, en het standaard antwoord is: komt u nu eerst even langs, dan geven we u alle informatie die u nodig hebt.

    Jachtwerven, ook al zit u wellicht niet te wachten op allerlei mensen ‘over de vloer’ en geeft u liever alle informatie weg via internet en fraaie folders, een schip begeren en de pracht van het ambacht begrijpen, begint bij het zien van vakwerk. Opnieuw een parallel naar de autobranche: merken als Ferrari, Porsche, Audi en zelfs VW nodigen consumenten uit om de fabriek te bezoeken. Volkswagen en Audi bouwden zelfs een complete funfabriek voor de bezoekers. Dit alles met het doel: consumenten te laten consuMEERen in niet te laten consuminderen.

    Dus steun dit goede initiatief, betrek meer botenliefhebbers bij de werf. DrieWERF hoera voor deze eerste goede stap.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *