De Vakantiebeurs, van dinsdag 10 januari (de vakdag: Dutch Tourism Expo) tot en met zondag 15 januari 2012, krijgt de primeur van Ontmoet NL, een aansprekend en eigentijds concept voor de promotie van Nederland als vakantieland. Want het eigen land is hot als toeristische bestemming. Tijdens de kick-off van Ontmoet NL eind mei in ‘de Koekfabriek’ in Zaandam werd het startsein gegeven voor deze nieuwe vakantie-in-eigen-land-campagne. Dit cross mediale platform biedt jaarrond onderscheidende aandacht voor Nederland als vakantieland, met inzet van mediavormen zoals consumentenbeurzen, specials in magazines, radio, websites en online applicaties voor mobiel internet.

BN’ers en experts
Dagmar Ypenberg, projectmanager  van de Vakantiebeurs, onderschrijft de groeiende interesse van de  Nederlandse consument voor een vakantie in eigen land. ”Het aanbod uit  Nederland op de Vakantiebeurs is te klein, geven onze bezoekers aan. Dat  is een gemiste kans omdat zeker 65% van hen, een jaarlijks stijgend  aantal, zeker van plan is om een korte of lange vakantie in eigen land  door te brengen en 21% misschien. Meer mensen geven ook aan behoefte te  hebben aan infotainment, optredens en BN’ers op de beurs en aan  reisexperts waarmee zij hun vakantieplannen kunnen bespreken. Met  Ontmoet NL wordt in deze behoeften ruimschoots voorzien’’.
Voor de  volledigheid wijst Dagmar Ypenberg erop dat naast bestemming Nederland  wederom een breed en gevarieerd internationaal aanbod op de  Vakantiebeurs aan reislustige Nederlanders wordt gepresenteerd. ‘’Ver  weg en dichtbij, avontuurlijke vakanties, Noord- en Zuidpool ,  themavakanties, safari’s, cruises, citytrips’’.
Naturisten
De projectmanager onthult ook enkele  nieuwtjes. ‘’De Naturisten Federatie Nederland, de belangenorganisatie  voor naaktrecreatie en naturisme in ons land, heeft het initiatief  genomen voor de realisatie van een dicht maar toch transparant paviljoen  van 400m² in hal 10. Deze presentatie heeft als thema ‘Het hemd van je  lijf’ en wordt, hoe kan het anders, aangekleed met hemden. Doelstelling  van de NFN is om de mensen te benaderen die nog nooit met naaktrecreatie  hebben kennis gemaakt’’.
Christelijk Vakantieplein
“Ander opmerkelijk  initiatief is een Christelijk Vakantieplein in hal 5. Deze hal is  gesitueerd op de eerste verdieping en wordt voor het eerst bij de  Vakantiebeurs betrokken. Een exclusieve ruimte voor alle aanbieders met  reizen in dit segment die met elkaar een geweldige vakantiebelevenis  gaan neerzetten”.
Conversie mediabudget
Een van de stuwende  krachten achter Ontmoet NL is Fred Winkel, commercieel directeur van  Zilte Zaken. ‘’Wij spelen met deze campagne in op de trend dat  Nederlanders toenemend interesse hebben in kortere vakanties met een  goede prijs- kwaliteitsverhouding. Zij kiezen vanwege steeds duurdere  vliegtickets vaker voor bestemmingen dichtbij. De groep met meer vrije  tijd wordt steeds groter en toerisme is de economische motor voor vele  regio’s in ons land’’. Winkel onderstreept de voordelen van de  samenwerking van de deelnemende partijen in Ontmoet NL die, zo  garandeert hij, zal resulteren in een hogere conversie van het  mediabudget van de participanten.
Mediapower
Ontmoet NL gaat voor, tijdens en na de  Vakantiebeurs gepaard met veel mediapower, een cross mediale benadering  en interactie met onder andere een eigen pagina voor deelnemende  partijen op www.ontmoet.nl, SMS  acties, e-mail campagnes en een altijd relevante mobiele applicatie. De  online strategie wordt mede ten uitvoer gebracht door 100%NL Magazine en 100%NL Radio, die beide met veel succes de brede middenlaag van de  Nederlandse samenleving weten te bereiken.
Vakantiebeursspecial
Het  magazine is met een oplage van 177.000 in korte tijd uitgegroeid tot  het grootste van Nederland, trekt maandelijks minimaal twee miljoen  lezers en via de site nog eens 100.000 unieke bezoekers. De publicatie  bevat 10x per jaar een reisbijlage en produceert tijdens de  Vakantiebeurs een special in een oplage van 250.000 exemplaren. 100%NL  Radio heeft met inmiddels 1,8 miljoen luisteraars een marktaandeel van  4,1%, en een totaal cross mediaal bereik van vier miljoen Nederlanders.  Rond de Vakantiebeurs worden infomercials uitgezonden. Ook tijdens  evenementen op andere momenten in het jaar biedt Ontmoet NL alom  multimediale aandacht voor Nederland als vakantieland.
Voor meer informatie: www.vakantiebeurs.nl, www.ziltezaken.nl/vakantiebeurs en www.ontmoetnl.nl.
2 reacties
Top iniatief! Ik doe mee!