Nieuwe website voor promotie van rondreizen gericht op Belgische markt

Het Belgische Travelmedia start een nieuwe website op, gericht op rondreizen; www.rondreis.be. Ook aanbod uit de lage landen komt daarop aan bod. De website wordt opgebouwd uit reisverhalen die door een redactie worden geschreven aan de hand van de informatie en input van de aanbieder.

screenshot van een rondreis presentatie
screenshot van een rondreis presentatie

logistiek van een rondreis
Op dit moment worden rondreizen nog maar mondjesmaat aangeboden op de binnenlandse markt. Dat heeft voor een belangrijk deel te maken met de coördinatie. Diverse accommodaties dienen immers samen te werken. We vroegen initiatiefnemer Olivier Dujardin of hij ook kansen ziet voor arrangementen in Nederland en België: “Uiteraard denken de meesten bij een rondreis direct aan een zuiders land of een exotische trip, maar we hebben wel degelijk de ambitie om ook de eigen streken niet te vergeten. Zo hadden we zelf al het idee om een trip rond oorlogstoerisme (vrij hot in Vlaanderen nu) via een partner te pushen. Met de Franse dienst voor toerisme hebben we ook al een gesprek gehad ivm een rondreis (met de fiets) in het noorden van het land..” Welke partij komt het best in aanmerking komt voor het organiseren van een arrangement? Dujardin: “Persoonlijk denk ik dat het initiatief voor een rondreis het best van een ondernemer uitgaat, maar eventueel met de ondersteuning van een toeristische dienst. Maar niets belet dat het ook direct via een toerismebureau kan natuurlijk. Feit is wel dat het niet alleen inhoudelijk mooi moet zijn, maar dat het ook “ergens” boekbaar moet zijn voor de geïnteresseerde lezer die tot actie wil overgaan en makkelijk wil boeken.”

hoe werk dit concept
Partijen die willen deelnemen met een arrangement betalen een vast bedrag voor de publicatie van een rondreis op de website, inclusief copywriting en promotie. Daarbij kunt u kiezen om één enkele rondreis of een selectie uit uw aanbod te plaatsen. Over het concept is Dujardin ook duidelijk: “Het wordt géén website met promoties en kortingen, maar wél een website met focus op inhoud en kwaliteit.” De website gaat in september live. Zeker in de eerste maanden zal er dan nog een groeifase nodig zijn om bezoekers te genereren. Dat gaat, gezien de achtergrond van de organisatoren (experts op het gebied van travelmarketing), wel goed komen. Daarmee ontstaat een nieuwe sterke website om de aantrekkelijke Belgische markt te benaderen voor partijen die een aantrekkelijk arrangement weten neer te zetten.

Meer informatie: www.travelmedia.be

of neem contact op met olivier@travelmedia.be tel. 0032 – 50 740 250

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *