Het lijkt er op dat onze Oosterburen het kamperen herontdekt hebben. In het afsluitende persbericht meldt de Caravan Salon Dusseldorf een stijging van 14% naar 232.000 bezoekers. De groei werd voor een groot deel ingevuld door jonge gezinnen die interesse tonen in een kampeervakantie.

Nieuwe doelgroepen
Veel nieuwkomers zijn dit jaar doelgericht naar de speciale tentoonstelling ‘StarterWelt’ gegaan om zich daar uitvoerig te laten informeren of om bij experts meer over individuele thema’s te weten te komen. “Dit jaar had bijna 60 procent van de bezoekers concrete investeringsplannen. De groei van CARAVAN SALON bewijst welke plek caravaning als vrijetijdsbesteding in de maatschappij inneemt.
Vakbezoekers van overal ter wereld (dit jaar waren er opvallend veel belangrijke delegaties uit de USA, Australië en Azië te vinden) bevestigen de internationale belangstelling voor het kampeerproduct.
Verkoop van kampeermiddelen in de lift
Het overgrote deel van de exposanten van CARAVAN SALON was heel tevreden en sprak van zeer goede verkoopcijfers. Dit zal het volgende seizoen ook merkbaar worden op campings. “De TV-campagne van de Caravaning Industrie Verband heeft er sterk aan bijgedragen, dat we veel nieuwe, jonge kopers in Düsseldorf hebben kunnen begroeten.”, verklaart een van de standhouders het succes van de beurs.
Meer informatie: www.caravan-salon.de