In navolging op een eerdere toekomstvisie uit 2008 heeft NBTC Holland Marketing de afgelopen maanden een vernieuwd toekomstperspectief voor de destinatie Holland ontwikkeld. Meer nog dan de vorige editie hebben belanghebbenden uit de sector een bijdrage geleverd aan dit perspectief. Onder andere in de vorm van rondetafelgesprekken rondom de brand experiences en een aantal belangrijke randvoorwaarden die mede bepalen of kansen benut kunnen worden: bereikbaarheid, beleving, beschikbaarheid en bekendheid.
Tijdens de rondetafelgesprekken en in de speciale Holland Marketing-groep op LinkedIn is over en weer kennis gedeeld. De uitkomsten van de gesprekken en een toelichting op de genoemde randvoorwaarden vindt u onder Thema’s.
Het Toekomstperspectief Destinatie Holland 2025 beperkt zich niet tot een beschrijving van wat de toekomst gaat brengen, het wil ook heel nadrukkelijk richting geven aan die toekomst. Het is een bruikbaar handvat om samen met publieke en private partijen te bepalen hoe we optimaal op de te verwachten langetermijnontwikkelingen kunnen inspelen.
Voor NBTC Holland Marketing is dit perspectief een startpunt voor een proactieve benadering van het inkomend toerisme voor de komende jaren. Dit document vormt de basis voor de te ontwikkelen Holland Branding & Marketing Visie 2014-2018 en de daaruit voortvloeiende marketinginitiatieven. Dit gaan we de komende maanden handen en voeten geven. Ook hierbij willen we weer nadrukkelijk de sector betrekken. Uw bijdrage is daarom van harte welkom. Want alleen gezamenlijk kunnen we de kansen voor de bestemming ‘Holland’ verzilveren.
Meer informatie: www.nbtc.nl/2025