NBTC in de prijzen met marketingcampagne stedentrips

Het NBTC heeft de ‘EMEA Integrated Marketing Campaign of the Year 2010’ van Expedia Media Solutions gewonnen met zijn vernieuwde stedencampagne. De Citybreakcampagne, die de sfeer in de Nederlandse steden centraal stelt, heeft tot doel om het bezoek aan onze steden te stimuleren.

De award werd woensdagmiddag uitgereikt op de ITB in Berlijn. DE AWARD De award is in het leven geroepen door Expedia Media Solutions om aandacht te besteden aan baanbrekende campagnes in de reiswereld. Design, creativiteit en innovatie zijn hierbij doorslaggevend. Het NBTC ontvangt de award omdat de stedencampagne een voorbeeld is van de juiste coördinatie én integratie van marketinginstrumenten. De jury is van mening dat de stedencampagne van het NBTC meer bereikt dan traditionele marketingcampagnes omdat de uitingen de consument daadwerkelijk bereiken en in de hoofden komen te zitten.

De Campagne
De Citybreakcampagne richt zich op de typisch Hollandse sfeer in de Nederlandse steden. De internationale toerist wil die sfeer beleven en deel uitmaken van het leven in onze steden. “Daarmee onderscheidt deze campagne zich van de concurrerende Europese steden”, aldus Andrew van der Feltz, vestigingsmanager NBTC Verenigd Koninkrijk, die deze campagne leidt. “We zijn dan ook uitermate blij met deze erkenning en de award.” Noah Tratt, Global Vice President van Expedia Media Solutions: ‘Deze campagne heeft optimaal gebruik gemaakt van multi-media (verkoop)kanalen en dat resulteerde in een toename van het aantal reizigers naar Nederland.

Belang stedenbezoek
Van der Feltz: “Het stedenproduct is van wezenlijk belang in de promotie van Holland. Vorig jaar zijn er door deze campagne 780.000 extra mensen naar Nederland gekomen voor een stedentrip en zij hebben daarbij 325 miljoen euro besteed. Het levert dus een aanzienlijke bijdrage aan de BV Nederland en de sector.” De campagne wordt gevoerd in de voornaamste Europese herkomstmarkten voor het NBTC: het Verenigd Koninkrijk, België, Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje, Zweden, Noorwegen en Denemarken. De deelnemende steden zijn naast Amsterdam, Den Haag, Maastricht, Rotterdam en Utrecht, ook Arnhem, Nijmegen, Breda, Eindhoven, Groningen en Den Bosch.

Belang toerisme
Toerisme en recreatie is een belangrijke sector voor de Nederlandse economie: in 2010 zorgde de sector voor zo’n 35 miljard euro aan bestedingen door binnen- en buitenlandse bezoekers. Daarnaast zorgt de toeristische sector met bijna 400.000 banen voor zo’n 4% van de werkgelegenheid. Onderzoek heeft aangetoond dat een gezamenlijke geïnvesteerde euro in promotie leidt tot zo’n 40 euro aan directe toeristisch-recreatieve bestedingen.

Meer informatie: www.nbtc.nl

Bekijk een campagne gericht op de Britse markt:

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *