NBTC ‘Faces of Holland’ campagne levert mooi resultaat

NBTC Holland Marketing lanceerde in september 2012 een nieuwe campagne ter promotie van de Nederlandse iconen. De campagne ‘Faces of Holland’ vertelt het inspirerende verhaal achter de typisch Nederlandse iconen. De campagne benadrukt de diversiteit van Nederland als vakantieland en verbindt de iconen met het heden. Dit leverde resultaat: als direct gevolg van deze campagne kwamen er van september tot en met december 2012 ruim 145.000 buitenlandse bezoekers naar Nederland, die hier ruim 65 miljoen euro besteedden.

Faces of Holland; fietsen
Faces of Holland; fietsen

De campagne
De campagne richt zich op first time visitors. Deze bezoekers associëren Nederland veelal met klassieke iconen zoals tulpen, molens en kaas. De campagne haakt daarop in en laat de iconen op een nieuwe manier zien. Het verbinden van verleden en heden staat centraal binnen de campagne. Op de website www.holland.com/faces ziet de bezoeker korte filmpjes die het verhaal achter een icoon vertellen, ondersteund met content, beeld en praktische informatie.

Belang iconen
Nog steeds komen veel bezoekers naar Nederland voor onze bijzondere iconen: het gaat in totaal om ruim 1,5 miljoen bezoekers die hier zo’n 780 miljoen euro uitgeven. Deze bezoekers zijn met name afkomstig uit de intercontinentale markten en Zuid-Europa. De campagne loopt hoofdzakelijk via online kanalen en sociale media in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Spanje, Italië, de Verenigde Staten en China. In 2013 werken we in deze campagne in Nederland samen met Keukenhof, De Koninklijke Porceleyne Fles / Royal Delft, Frans Hals Museum, Teylers Museum, Haarlem Marketing en transavia.com. In het buitenland zijn Orbitz, Rumbo, LogiTravel, Bravomedia, Expedia, Thalys en lokale Chinese trade onze partners.

Meten is weten
Het effect van de campagne wordt gemeten met een zogenaamde ‘Effectiviteitsmeting‘. Daarbij wordt uitgegaan van een representatieve meting onder de doelgroep en vooral gekeken hoeveel procent er uiteindelijk een actie heeft onderneomen naar aanleiding van de campagne.

Meer informatie: www.holland.com/faces

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *