Pierre en Vacances, het moederbedrijf van o.a. Center Parcs, gaat zich duidelijker profileren op de Nederlandse markt. Dat schrijft marketing directeur Paul Geraeds vandaag in een brief aan de pers.
Nieuwe formules in Frankrijk
In de komende zomer introduceert Pierre & Vacances een aantal nieuwe formules. Zoals een uitgebreid vrijetijdsaanbod onder de noemer ‘À la Carte’, waarmee gasten hun vakantie op basis van hun wensen en voorkeuren kunnen samenstellen. Ook nieuw is de mogelijkheid een Verblijf op Maat te boeken. Hierbij bepalen gasten zelf de dag van aankomst en de duur van hun verblijf. Verblijven van een week zijn zeer geschikt om met familie of vrienden door te brengen. Door de mogelijkheid ook korte verblijven vanaf twee nachten te boeken, kunnen gasten het hele jaar gebruikmaken van de mogelijkheid er een aantal dagen tussenuit te zijn.
Bij Pierre & Vacances worden elf vakantieparken volledig vernieuwd. Bovendien voegt zij in de bergen twee nieuwe vakantieparken aan haar aanbod toe. Daarnaast worden parken met het keurmerk ‘Aanbevolen door kinderen’ – een programma voor kinderen van 6 tot 12 jaar – uitgebreid met vier nieuwe locaties.
Pierre en Vacances labels
In het persdossier is sprake van vier labels waarmee de Pierre en Vancances Groep zich profileert:
Pierre en Vacances vakantieparken
83 familieparken in heel Europa; 38 aan zee , 28 in de bergen, 6 op het platteland, 8 in Spanje 4 in Italië.
Pierre & Vacances is Europees marktleider in vakantieparken en heeft ruim 40 jaar ervaring met het aanbieden van vakanties in de mooiste gebieden van Frankrijk. Haar vakantieparken zijn een uitstekende uitvalsbasis om de nabije omgeving te ontdekken. Elk jaar ontvangt Pierre & Vacances haar gasten in comfortabele appartementen en vakantiehuizen die zijn gebouwd met respect voor het regionale erfgoed. Het merk past haar aanbod waar nodig aan de behoeften van gasten aan.
Pierre en Vacances Resorts
15 luxe resorts: 12 aan zee en op het platteland – 1 in Spanje – 2 op de Antillen; 420.000 gasten – met jaarlijks 190.000 kinderen in de clubs.
Voor een vakantie met een keuze uit een gevarieerd activiteitenaanbod en talrijke voorzieningen komen gasten met hun gezin of vrienden naar de 15 vakantieparken van Pierre & Vacances Resorts. Deze verkeersvrije parken bieden voor alle leeftijden een uitgebreid aanbod op het gebied van recreatie en ontspanning. Gasten kunnen een programma samenstellen dat is volledig is afgestemd op hun persoonlijke wensen en voorkeuren.
Pierre en Vacances premium luxe en wellness
De meest luxe bestemmingen van Pierre & Vacances vallen onder het aanbod met het kwaliteitslabel Premium. De vakantieparken bevinden zich op toplocaties in de Franse Alpen of aan zee en geven een extra dimensie aan een vakantie. 7 resorts zijn gelegen aan zee en 11 in de bergen.
het merk Maeva
In de 83 vakantieparken van Maeva op het platteland, aan de kust en in de bergen beschikken gasten over volledig ingerichte appartementen op prachtige locaties in Frankrijk en Spanje.
Center Parcs en Sunparks varen eigen koers
Paul Geraeds ligt nog toe dat de merken Center Parcs en Sunparks een eigen koers blijven varen en dus niet als een Pierre en Vacance label worden gepositioneerd. Ook voor onderlinge concurrentie is men niet bang. Geraeds: “De parken zitten in een fysiek andere markt. De parken die onder Pierre en Vacances vallen bevinden zich vooral op zonbestemmingen in Frankrijk.”
Meer informatie: www.pv-holidays.com