Smartphones en tablets veroveren steeds meer terrein op de markt voor online hotelreserveringen. Het aantal klanten dat met een mobiele applicatie een hotel of andere accommodatie boekt groeit spectaculair. De totale transactiewaarde van mobiele boekingen bij Booking.com, wereldwijd het grootste merk in de online accommodatie-sector, is in één jaar tijd gegroeid van $1 miljard in 2011 naar meer dan $3 miljard in 2012.
“Booking.com’s mobiele apps voor de besturingssystemen Android, iOS en Windows 8 zijn de afgelopen drie jaar meer dan 20 million keer gedownload,” zegt Darren Huston, CEO van Booking.com. “Onze klanten willen mobiel dezelfde eenvoudige en probleemloze ervaring bij het maken van een boeking als ze gewend zijn van onze website – en wij zorgen ervoor dat zij die krijgen. Zodra ze zijn ingelogd op hun persoonlijke account, kunnen ze direct op een veilige manier bij hun creditcardgegevens, zoekgeschiedenis, favorieten en reserveringsgegevens. Op die manier kunnen onze klanten sneller boeken en hebben ze al hun belangrijke gegevens direct en overal bij de hand, of ze nu thuis zijn, op kantoor of onderweg.”
De online mobiele reserveringen van hotels en andere accommodaties waaraan hierboven gerefereerd wordt, werden gemaakt met één van de hotelboekings-apps van Booking.com, waaronder apps voor de besturingssystemen iOS , en via de mobiele websites van Booking.com.
Meer informatie over de apps van Booking.com kunt u hier vinden.