KLM brengt transferpassagiers in aanraking met locals & Amsterdam

Vaak worden diensten door particulieren gezien als een bedreiging voor bedrijven. (bijvoorbeeld Airbnb en hotels). Dat je als bedrijf ook baat bij kunt hebben van diensten door locals bewijst de KLM. Zij lanceren een app die een local (als gastheer) koppelt aan passagiers die lang moeten wachten op Schiphol. Door deze unieke service hoopt KLM dat de passagiers binnenkort besluiten om Amsterdam eens wat langer te bezoeken.

500_keyvisual-2De Layover with a Local-service is speciaal bedoeld voor reizigers met een overstaptijd op Schiphol van minimaal zes uur. Overstappende reizigers kunnen zich aanmelden voor de service via de Layover with a Local-app. In plaats van tijd door te brengen op de luchthaven, kunnen zij dankzij deze service het centrum van Amsterdam verkennen. KLM koppelt hen aan locals in Amsterdam, waarbij rekening wordt gehouden met taalvoorkeur en interesses. Bij aankomst op Schiphol krijgt de reiziger via de app heldere instructies en een gratis NS-retourtje naar Amsterdam Centraal, waar hij of zij door de local wordt opgewacht. Na de ontmoeting helpt de app de reiziger tijdig terug te keren naar de luchthaven.

Tjalling Smit, SVP Digital bij Air France KLM licht toe: “Dit initiatief past helemaal bij KLM’s positionering als social luchtvaartmaatschappij. Zo’n 70% van alle KLM-passagiers stapt over op Schiphol. Daarom hebben wij deze nieuwe service in het leven geroepen. Waar reizigers anders zouden wachten op de luchthaven, bieden wij hen nu een unieke kans om Amsterdam te ontdekken en nieuwe mensen te ontmoeten. Bovendien kan dit bliksembezoek reizigers op het idee brengen een keer terug te komen om de rest van de stad te zien.”

Meer informatie: https://layoverwithalocal.klm.com/

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *