In 2015 toeristische campagne rondom Dance Events

Van de klompendans naar een lekkere beat en van molens naar de meest coole moves. Met de Dance-campagne positioneert NBTC ‘Holland’ nét even anders: innovatief, creatief en ondernemend! In aanloop naar Koningsdag in 2015 nodigt NBTC iedereen uit op onze virtuele dansvloer. Wij zorgen voor de beat. Wie zorgt er voor ‘the Kingsday move’?

Armin van Buuren
Armin van Buuren

De nieuwe Dance-campagne staat nog in de kinderschoenen, maar zorgt nu al voor een positieve vibe bij degenen die eraan werken. “We creëren een online dansvloer die gaat zorgen voor een enorme viraliteit”, voorspelt Max Schreuder, marketing consultant bij NBTC. “Speciaal voor dit project wordt door een bekende Nederlandse dj een dancetrack geproduceerd. Vervolgens vragen we iedereen om zogenaamde videoselfies in te sturen van de moves die zij op deze muziek maken.” Na het uploaden, wordt de danser in zijn of haar eigen video geknipt en op de virtuele dansvloer geplaatst om hier samen met de andere feestgangers oneindig te dansen op de speciale track. De deelnemers maken kans op mooie prijzen.

Volop virtuele mogelijkheden
NBTC is momenteel in gesprek met diverse partners. “Er zijn eindeloos veel mogelijkheden”, zegt Schreuder. “Je kunt met dit concept veel kanten op. We kunnen een virtuele bar naast de dansvloer openen, maar ook een kledingwinkel, een zonnebrillenkraampje of een gesponsorde loungeplek. Er zijn volop mogelijkheden voor bedrijven en merken. Voorwaarde is wel dat ze van Nederlandse origine zijn. De kleur oranje speelt dan ook een hoofdrol in de campagne. Het is uiteraard een link naar Koningsdag, maar het staat ook voor jeugd, positief denken en nieuwe energie. De campagne maakt sociaal, enthousiast en geeft je een goed humeur.”

Dance voor brede doelgroep
Dans brengt mensen samen en zet ze letterlijk in beweging. Schreuder: “Nederland behoort op het gebied van dance tot de absolute top. Wij hopen dat Armin van Buuren aan deze campagne wil meewerken. Zijn muziek is toegankelijk voor een heel brede doelgroep. Het brengt allerlei soorten mensen samen en zet ze op een positieve manier in beweging.” Iedereen die zin heeft in een feestje op Koningsdag moet zich door de actie aangesproken voelen. Het is de bedoeling dat de campagne ook internationaal aandacht krijgt op sociale media. “De Nederlandse Koningsdag is niet overal even bekend, maar deze campagne activeert wel de Nederlanders in het buitenland. Die daarmee vervolgens ook hun persoonlijke netwerk ter plaatse aanspreken.”

Meer informatie (aanhaken?): www.nbtc.nl

Eén reactie

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *