Hotels.com ziet groeikansen voor Nederland in Chinese toeristenmarkt

Uit de nieuwste editie van de Chinese International Travel Monitor (CITM) blijkt dat Nederland op de 16e plek staat van de wish list van vakantielanden. Nederland komt in de wereldwijde Top 20 lijst van door Chinese vakantiegangers daadwerkelijk bezochte landen niet voor. Dat betekent volgens Hotels.com kansen voor de Nederlandse reisindustrie.

Naar verwachting gaan meer dan 100 miljoen Chinezen komend jaar de wereld over reizen, en zij zijn ’s werelds grootste spenders volgens het UNWTO (United Nations World Tourism Organisation).

Verlanglijstje met de Top 10 droombestemmingen van Chinese reizigers:
1.Australië
2.Frankrijk
3.Nieuw-Zeeland
4.Verenigde Staten
5.Zwitserland
6.Canada
7.Verenigd Koninkrijk
8.Singapore
9.Hong Kong
10.Duitsland
16. NEDERLAND

Top 10 van de daadwerkelijke vakantiebestemmingen van Chinese reizigers:
1.Verenigde Staten
2.Hong Kong
3.Thailand
4.Japan
5.Frankrijk
6.Verenigd Koninkrijk
7.Italië
8.Zuid-Korea
9.Taiwan
10.Maleisië

Een samenvatting van het CITM onderzoek 2014:
citm

Bron: persbericht hotels.com

Zie ook: marktprofiel van China door het NBTC

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *