Hoteliers kunnen bij Trivago benchmarkgegevens van prijzen bekijken

De website trivago, een verzamel-zoekmachine voor hotelkamers, biedt hoteliers een nieuwe dienst; Prijzen vergelijken. Aangemelde accommodaties krijgen toegang tot objectieve en uitgebreide data over de marktvraag en prijzen van concurrenten. Ze kunnen daarmee, op één dashboard, kamerprijzen vergelijken van meer dan 250 boekingssites en officiële hotelwebsites.

De dienst is toegankelijk voor accommodaties die zich hebben aangemeld op hotelplatform Trivago. Een woordvoerder van Trivago nederland laat weten dat er naast hotels ook veel b&b’s gebruik maken van trivage. De feature ‘Prijzen vergelijken’ is onderdeel van de complete metasearch marketingoplossing trivago Hotel Manager PRO en stelt hoteliers in staat competitieve prijsstrategieën te ontwikkelen.

Uit business intelligence data van trivago komt naar voren dat onafhankelijke hoteliers die zichtbaar zijn op trivago gemiddeld 8.000 prijzen per jaar online zetten. Johannes Thomas, Chief Revenue Officer en managing director van trivago: “We begrepen dat het voor hoteliers lastig is om prijzen van concurrenten te vinden, controleren en analyseren, omdat de prijzen verspreid staan over honderden boekingssites.” Hij voegt hieraan toe: “Al snel realiseerden we ons dat de prijsvergelijkingen die wij aan reizigers bieden ook erg waardevol zijn voor hoteliers. Daarom hebben we een rate shopper ontwikkeld die hoteliers niet alleen eenvoudig en praktisch inzicht geeft in deze data, maar ook in data over het zoekvolume van reizigers, waaruit hoteliers de wisselende marktvraag kunnen aflezen. Er is geen enkele andere rate shopper die dergelijke informatie aanbiedt in deze combinatie, in deze hoeveelheid en met deze mate van detail.”

In plaats van het vergelijken van data van slechts enkele boekingssites, verzamelt de feature ‘Prijzen vergelijken’ kamerprijzen van meer dan 250 boekingssites. Bovendien maakt het hoteliers gemakkelijk om per kamertype of andere variabelen te vergelijken.
De feature stelt hoteliers ook in staat om snel te reageren op veranderingen in de markt en om in te spelen op aanstaande regionale evenementen voor het verbeteren van hun RevPAR. De tijdrovende klus om continu de markt, prijzen van concurrenten en van het eigen hotel in de gaten te houden staat hoteliers niet langer meer in de weg. Hoteliers weten wanneer en in welke mate ze hun eigen directe tarieven en die bij OTA-partners moeten aanpassen om online competitief te blijven.

“Met de feature ‘Prijzen vergelijken’ kunnen we de prijzen van onze concurrenten inzien en onszelf in de markt positioneren. De statistieken zijn ook nuttig als er plotselinge veranderingen plaatsvinden in de markt en we hier snel op moeten inspelen.” Maximilian Kaufmann, managing director van Hotel Alte Krone, Kleinwalsertal, Oostenrijk.
Datagebruik wordt steeds belangrijker bij het maken van beslissingen die toekomstig succes bepalen. trivago laat zowel het zoekvolume als de prijzen zien in de statistieken die getoond worden op een een overzichtelijk dashboard. Zo maakt trivago het hoteliers gemakkelijk om de data in te zien, te begrijpen en te gebruiken om zich online
competitiever op te stellen.

Kijk voor meer informatie op: http://hotelmanager-blog.trivago.com/en-us/rateinsights

Over trivago Hotel Manager en Prijzen vergelijken
trivago geeft nieuwe invulling aan de manier waarop hoteliers in contact komen met reizigers online – via trivago Hotel Manager. Met meer dan 1,4 miljard sitebezoeken per jaar op 55 websites die in 33 talen zijn vertaald, is trivago een toonaangevende hotelmetasearch voor reizigers uit de hele wereld. Sinds 30 juni 2017 maken meer dan 300.000 hoteliers over de hele wereld gebruik van dit metasearch marketing platform om een uniek hotelprofiel te creëren. Hiermee geven ze de ranking van het hotelprofiel een boost en genereren ze eveneens meer directe boekingen op hun eigen website.
trivago Hotel Manager is momenteel beschikbaar in tien verschillende talen voor hoteliers in 21 landen. De feature ‘Prijzen vergelijken’ is beschikbaar voor gebruikers van trivago Hotel Manager PRO, een complete oplossing met aanvullende analysemogelijkheden en promotiemiddelen, waarmee hoteliers zich kunnen onderscheiden op de online markt en in de zoekresultaten.
Kijk voor meer informatie op https://www.trivago.nl/hotelmanager/pro

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *