Gids Center Parcs 2013 maakt gebruik van co-creatie

De bezoekers van Center Parcs hebben een stevige invloed gehad op de inhoud en het uiterlijk van de gids voor 2013. Per park heeft één familie meegewerkt aan de inhoudelijke invulling en beleving van de informatie. De voorpagina is gekozen op basis van een publieksstemming; en verschilt per land.

Paul Geraeds

Naar interactie en relaties
Paul Geraeds, marketingdirecteur van Center Parcs Europa, gaf tijdens de Nationale Netwerklunch van Pleisureworld een inkijkje in de snel veranderende marketingaanpak van het bedrijf. De belangrijkste boodschap aan de aanwezige ondernemers: “Wie heeft er nog consultants nodig als je gasten zelf willen meedenken over de bedrijfsvoering? Die zitten vaak vol met goede ideeën.”

Geraeds ziet dat de ontwikkelingen zich in een rap tempo voltrekken; “Veel bedrijven zijn nog helemaal gericht op transacties. Inmiddels zie je dat, mede dankzij het internet, een verschuiving plaatsvindt naar interactie; en daarop volgt de focus op relaties.”

fotokeuze Nederlandse gids. Op de gids in België, Frankrijk en Duitland siert een zwembadtafereel de voorpagina

Praktisch toepassen
Het animo om mee te werken aan de gidsen was bijzonder groot. Na een oproep melden 600 gezinnen zich aan om een park in beeld te brengen. Zoveel parken heeft Center Parcs niet, maar het geeft een goede indicatie van de betrokkenheid. Op deze manier vertellen gasten aan elkaar wat er op de parken van Center Parcs te beleven is.

Ook voor de voorpagina werd via een enquête advies gevraagd aan de gebruikers. Dat leidt er toe dat de gids in Nederland een andere foto op de voorkant krijgt dan in België, Duitsland en Frankrijk. De nieuwe gids komt 28 december uit.

Ook op het gebied van fotografie ziet Geraeds nog volop kansen om gebruik te maken van bijdragen van bezoekers: “Als je op de website Flickr onze bedrijfsnaam intypt dan verschijnen er tienduizenden foto’s. (red.: ruim 80.000 op Centerparcs en Center Parcs) Dat is een veelvoud van onze eigen database. Er zitten hele mooie foto’s tussen en de beleving spat er vaak van af. De foto’s van de gasten worden ook veel vaker gedeeld via Social Media, dus ook via dat kanaal wordt daarmee reclame voor ons gemaakt.”

Meer informatie: www.centerparcs.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *