Stichting Promotie Noord-Limburg (SPNL) en Stichting Toerisme Noord-Limburg (STNL) gaan samen verder onder de naam Leisure Port, maatschappij voor vrijetijdsbestedingen. “De samensmelting verbindt beide partijen tot één slagvaardige organisatie, waarin verdere ambities in een goed klimaat kunnen gedijen”, aldus Ilse Lenders, directeurbestuurder van de nieuwe organisatie. De feestelijke kick off in Attractiepark Toverland werd bijgewoond door ruim 250 belangstellenden uit de toerisme- en recreatiebranche in de regio.
VVV-merk en liefdevoorlimburg.nl steunpilaren
Het VVV-formulenemerschap is vanuit STNL opgenomen in Leisure Port. Het van oudsher bekende VVV-logo blijft een prominente steunpilaar in de promotiemiddelen. De Leisure Port-organisatie ondersteunt daarnaast de VVV-agentschappen in het samenwerkingsgebied bij de persoonlijke dienstverlening naar toeristen, recreanten en eigen streekbewoners. De digitale informatiekanalen van SPNL, onder de merknaam liefdevoorlimburg.nl, zijn de andere steunpilaren van Leisure Port. Toerist, recreant en streekbewoner zijn intussen geheel vertrouwd met en maken veelvuldig gebruik van informatiebronnen zoals de website www.liefdevoorlimburg.nl, de (88) digitale iPunten, Apps voor Android en iPhone (alles in drie talen) en sociale media als Facebook, YouTube en Twitter.
Missie en ambitie
De missie van Leisure Port is het verder stimuleren en ontwikkelen van de vrijetijdseconomie in de regio, voortbouwend op het fundament van persoonlijke en digitale informatievoorziening dat er ligt dankzij STNL en SPNL. De belangrijkste ambitie is om door eendrachtige samenwerking en gezamenlijke inspanning van alle belanghebbende partijen het noordelijk gedeelte van de provincie Limburg structureel en strategisch te profileren als veelzijdige, verrassende bestemming voor (dag)recreatie en vakantie.
Platforms
Leisure Port vindt haar basis in zes lokale toeristische platforms: Maasduinen, Leudal, Venlo, Peel en Maas, Horst aan de Maas en Venray, die gezamenlijk ruim 340 leden-bedrijven in de toerisme- en recreatiebranche vertegenwoordigen. De ambitie reikt verder. De organisatie wil ook dienstbaar zijn aan aanverwante branches zoals cultuur en detailhandel. Realisatie van een Uitagenda en Shoppingpagina op de website zijn de eerste stappen in die richting.
Spin off Floriade benutten
Lenders is optimistisch over de toekomst van Leisure Port: “We gaan samen met onze platformpartners en gemeenten in de regio actief op zoek naar nieuwe kansen en mogelijkheden. We kijken daarbij natuurlijk hoe we het succes van eerdere resultaten kunnen aanwenden en voortzetten. De Floriade is daar een voorbeeld van. De enorme media-aandacht rondom de Floriade heeft de regio op de kaart gezet. We hebben nu makkelijker toegang tot een veel groter en gevarieerder areaal aan doelgroepen.”
Regio van de smaak
Lenders benadrukt het belang van gezamenlijke activiteiten en grootschalige evenementen:”Dat gebeurt nu al met Regio Venlo, Hoofdstad van de Smaak 2013. Samenwerkingspartners hebben de smaak te pakken en ervaren de voordelen van gezamenlijk optrekken. Er zijn veel nieuwe initiatieven en dat vertaalt zich nu al in successen zoals de vele smaakevenementen die vanuit de samenleving en het bedrijfsleven worden georganiseerd om Regio Venlo, hoofdstad van de Smaak te ondersteunen. In 2014 gaan we het thema ‘regio van de smaak’ verder integreren in de digitale informatiekanalen en in de dienstverlening. Leisure Port spreekt daarmee niet alleen toeristen en recreanten aan, maar vooral ook de eigen streekbewoners en toekomstige bewoners en daarmee laden we tevens de pijler Quality of Live.”
Bron: persbericht SPNL
Meer informatie:
www.leisureport.nl