De boekingswebsite elkeplek.nl, voortgekomen uit het marketinginitiatief van de RECRON, heeft een nieuwe financiele impuls gekregen van het MKB-fonds Drenthe. Daarmee kan het bedrijf de komende drie jaren werken aan campagnes om de naamsbekendheid en conversie te verbeteren.
Campagne voor drie jaar
Elkeplek.nl werd september 2015 gelanceerd en is daarmee nu zo’n twee jaar actief. De nieuwe financiele impuls van ‘enkele miljoenen Euro’s’ wordt vooral geïnvesteerd in naamsbekendheid. Jeroen Wilhelm, mede-oprichter van Elkeplek.nl.: “Nu Elkeplek.nl een campagne kan gaan starten gaat ons dat de exposure bieden die het platform nodig heeft om bij het grote publiek bekend te worden”. Dankzij de aanvullende financiering kan het campagneteam weer drie jaar vooruit. Afgelopen winter werd al een proefcampagne gelanceerd met het AD. Het ligt volgens mede-eigenaar Jan ten Hoor voor de hand dat een groot gedeelte van de campagne-uitingen via de online en offline kanalen van het AD zichtbaar worden.
Ten hoor erkent dat de conversie voor de deelnemende ondernemers tot nu toe nog niet spectaculair is geweest; “We moeten opboksen tegen grote partijen met een veel groter marketingbudget. Met deze nieuwe campagneronde hebben we het volste vertrouwen dat we meer resultaat gaan bieden. Bovendien kunnen en willen wij de ondernemers een gegarandeerd lage boekingsfee bieden. Dit in tegenstelling tot de grote boekingssites die van de reactieondernemers vaak hoge boekingsfee vragen en onmogelijke voorwaarden stellen.”
Ontwikkeling website
“De afgelopen twee jaar is er veel gesleuteld aan de website, o.a. om deze te optimaliseren.” ligt Jan ten Hoor toe,; “We hebben de laatste tijd, samen met Kick! Digital, nog eens goed gekeken naar de boekingsstraten van de website. Die zijn nu helemaal op orde. Het is altijd onze bedoeling geweest dat de uiteindelijke boekingen bij de ondernemer gedaan worden.”
Tijdens de introductiefase van de website bleek dat in de zoekresultaten ook accommodaties verschenen die al volgeboekt waren. Dat probleem is nog altijd niet helemaal opgelost. Ten Hoor: “Veruit de meeste ondernemers zien wel het belang van de beschikbaarheidskalender. Degenen die dat niet bijhouden krijgen zien dat terug in een veel lagere conversie. We proberen de deelnemers zoveel mogelijk op het belang van de informatievoorziening te wijzen.”
Over Elkeplek.nl
Elkeplek.nl is een boekingsplatform dat plaats biedt aan ieder type recreatiebedrijf in Nederland voor het verkrijgen van boekingen. Het betreft inmiddels 2.500 kampeerbedrijven, huuraccommodatie-bedrijven, groepsaccommodaties, sauna- en wellness bedrijven, zwembaden, outdoor bedrijven en dagrecreatie. Boekingen vanuit Elke Plek vinden direct bij de ondernemer plaats. Elkeplek.nl is een handelsnaam van Recreatie Nederland BV en is powered by en werkt samen met RECRON, de branchevereniging van Nederlandse recreatieondernemers. Het bedrijf is opgericht door Jan ten Hoor en Jeroen Wilhelm.
Meer informatie: www.elkeplek.nl
Eén reactie
Jammer dat het nog niet echt wil vlotten met Elke Plek. Mooi initiatief en hoop dat het gaat slagen. Begrijp alleen niet waarom alleen het MKB Fonds Drenthe investeert in de naamsbekendheid van de site en niet de andere regio’s. Vestigingsplaats kan daarin toch niet de doorslaggevende factor zijn?