Directeur Belvilla gaat voor Customer Engagement

Na bijna acht jaar leiding geven aan een onderdeel van één van de snelst groeiende internationale reisorganisaties, zal Hedwig Wassing (59) zijn functie als statutair directeur van @Leisure BR B.V., waar Belvilla deel van uitmaakt, op 31 december 2013 neerleggen en verder gaan als adviseur van de @Leisure Group. Vanwege de verdere integratie van de Groep zal de functie worden opgesplitst en overgenomen door managers in de Groepsholding.

Begin 2006 werd Wassing directeur van Eurorelais, de in 1980 opgerichte specialist in de verhuur van vakantiehuizen met toen een jaaromzet van bijna €20 miljoen. Na overname en integratie van onder andere Belvilla behaalt @Leisure BR B.V. acht jaar later een boekingsomzet van ruim €80 miljoen. In deze periode is de vakantiehuizenmarkt volwassen geworden en dagen grote internationale nieuwkomers de bestaande spelers uit. @Leisure is uitstekend in staat om haar prominente positie verder te versterken, mede door andere overnames zoals Casamundo in Duitsland en Pure Holiday Homes in Engeland. @Leisure gaat nu voor verdere integratie en efficiency binnen de Groep, met een breed gevormd Groepsmanagementteam bestaande uit drie leden. Als adviseur zal Wassing een aantal veranderingsprocessen blijven begeleiden op het gebied van Customer Engagement en Big Data, waar hij eindverantwoordelijkheid voor droeg.

Naast zijn management- en directiefuncties bij onder andere KLM, Krasnaplosky/Golden Tulip (nu NH Hoteles), NBTC en @Leisure,  is Wassing al 25 jaar actief in verschillende organisaties als adviseur en als spreker op internationale congressen. Op dit moment is hij voorzitter van de Commissie Ecommerce van Thuiswinkel.org en is hij lid van de Strategische Adviesraad van de NHTV in Breda.

Hedwig: “Na bijna 35 jaar werken in de reis- en gastvrijheidsindustrie, wordt het tijd om managementverantwoordelijkheden over te dragen aan een jongere generatie. Dit geeft mij de gelegenheid om mijn kennis en ervaring in te zetten voor vernieuwingen in de snel veranderende wereld waarin disruptie van bestaande structuren en modellen dwingt tot andere aanpak. Deze stap biedt mij ook de gelegenheid om buiten de @Leisure Group actief te zijn. Nu de reiswereld een groot deel van de transitie die door internet is veroorzaakt al heeft doorleefd en de macht volledig bij de consument ligt, vervult dit fenomeen mij met enorm veel energie en geeft het mij de drang om mijn ervaringen, visie en verandervermogen juist ook buiten de reisbranche in te gaan zetten.”

Bron: persbericht Belvilla

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *