Congres over de grillige bungalowmarkt

Wie gedacht had dat het gedaan was met de bungalowvakantie, heeft het mis. De cijfers laten een groei zien in bezetting en de consument koopt er lustig op los: de vakantiewoning is een aantrekkelijker investering dan het spaarvarken. Dit is een van de onderwerpen die aan bod komen op het congres ‘Second Life voor de bungalowmarkt’ op 9 november in Hardenberg.

Maar wat vindt de consument anno 2016 belangrijk bij zijn aankoopkeuze? En hoe verleiden we vervolgens de toeristische consument tot een boeking? Tijdens de 6e editie van het congres Second Life voor de Bungalowmarkt gaat Pleisureworld in op de vraag: waar liggen de kansen om de consument te verleiden?

Bostalsee (Center Parcs) in Duitsland.
Bostalsee (Center Parcs) in Duitsland.

De bungalowmarkt is nog steeds in beweging
Op het front van de grotere ketens zijn ook dit jaar weer behoorlijke veranderingen de revue gepasseerd. Landal Greenparks gaat haar geluk beproeven in Denemarken, Roompot Vakanties is in andere handen gekomen en CenterParcs laat haar tanden zien door een breed investeringsprogramma en de bouw van ultra luxe resorts. De kleinere (familie) bedrijven schuiven langzamerhand op naar het top segment en steken met hotelkwaliteit menig bungalowpark naar de kroon. Wie wint de slag om de consument?

Zelfstandig verder of mee in de keten?
Voor een zonnige toekomst en succes voor langere termijn lijkt een krachtige en professionele touroperator- verhuurorganisatie inmiddels een noodzakelijk kwaad. De grootste uitdaging ligt er voor de exploitant die vooral het concept dient te bewaken en verantwoordelijk is voor voldoende onderscheidend vermogen van het bungalowpark. Wat zal dit betekenen voor de circa 200 oudere bungalowparken?

Hof van Saksen
Hof van Saksen (Landal)

Inspiratie en nieuwe ideeën
Tijdens deze netwerkbijeenkomst gaan recreatieondernemers met elkaar op zoek naar een antwoord op deze vragen en laten zich inspireren door bijzondere ideeën buiten de gebaande paden. Onder andere de volgende onderwerpen komen aan bod;

  • Een nieuw resort in voorbereiding met Hof van Saksen als uitgangspunt nieuwe luxe norm
  • Unieke service tool als het marketing instrument voor optimale hospitality en gasttevredenheid
  • Het gaat om de beleving; 15% hogere bezetting 7% meer horeca omzet ”Het Beste van de Veluwe”

Het congres vindt traditioneel plaats op de 2e dag van Recreatie Vakbeurs Hardenberg (9 november, van 10.00 tot 13.00 uur.).

Meer informatie: www.pleisureworld.nl/events

 

Meer Bewaren

Bewaren

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *