Congres: Camping wordt Vakantiepark

De consument boekt tegenwoordig steeds vaker een korte vakantie op het allerlaatste moment. Het liefst met een privé zwembad of jacuzzi. Er zijn zelfs al speciale baby bungalows te boeken. Ook pretparken bieden steeds vaker een overnachting aan in een themahotel. Het zijn enkele trends die aan bod komen op het congres ‘Camping wordt vakantiepark’ op 8 november in Hardenberg.

En het trendlijstje waar ondernemers op in (kunnen) spelen is nog veel langer:

Uit eten bij Nonna's op Center Parcs (foto Albron)
Uit eten bij Nonna’s op Center Parcs (foto Albron)

Gastronomie wordt belangrijker: we zitten steeds vaker op het terras en eten buiten de deur. De groei van de one-foodconcept stores is niet te stoppen en we laten massaal ons eten thuis bezorgen of kiezen voor een butler service.

Blurring van accommodatie- en recreatievormen. Vijf-sterren campings laten zien dat er meer is dan kamperen en groeien uit tot recreatieparken met theater, entertainment en vermaak. Sommigen bouwen er zelfs een luxe hotel bij.

Zelfs een boerencamping kan in dit geweld slechts overleven door luxe en optimale kwaliteit met persoonlijke aandacht. Weten recreatiebedrijven al wat de opkomst betekent van de extended families?

Praktijkcases
Dit congres voor de recreatieondernemer bekijkt aan de hand van een aantal best practices hoe je het best op deze trends kunt inspelen:

  • De Boshoek uit Voorthuizen geeft prioriteit aan een vakantiecoach.
  • SVR camping De Boomgaard gooit haar kneuterige imago van zich af en verandert binnen twee jaar tot een bijzonder landgoed onder de rook van Utrecht.
  • Van Hoorne Entertainment gaat in op de professionalisering van het animatieteam: van poppenkast tot theaterproductie.

Waarom deelnemen?
De crisis van de afgelopen jaren heeft voor veel recreatiebedrijven meer dan ooit duidelijk gemaakt dat innovaties en aanpassingen noodzakelijk zijn om te overleven. Hoewel het economische tij inmiddels weer ten goede is gekeerd, profiteren niet alle bedrijven van de toegenomen bestedingen van de consument in een vakantie en dagje uit.

Meer informatie en aanmelden: www.pleisureworld.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *