Chinese toeristen kritisch in hun keuze

Chinese toeristen willen serieus genomen worden. Dat wordt geconstateerd in ‘The Annual Report of China Outbound Tourism’. Italië, tot voor kort de favoriete bestemming, legt het af tegen landen die beter rekening houden met hun Chinese gasten; de taal spreken, de gebruiken respecteren en rekening houden met specifieke wensen.

Cultuurverschillen

Komend jaar gaan naar verwachting 57 miljoen Chinezen op vakantie naar het buitenland (54 miljoen in 2010). Naar verwachting van het Chinese National Tourism Administration (CNTA) is China in 2015 de grootste bronmarkt voor toerisme wereldwijd. Het Italiaanse blad Republica meldde bezorgd dat Italië de voorkeurspositie heeft verloren bij de Chinese toerist. Dat heeft voor een blenagrijk deel te maken met het negeren van deze groep; er is geen menulijst of gids in het Chinees vertaald. Wat dat betreft doen landen als Frankrijk, Duitsland en Groot Brittannië het veel beter. Toch valt er nog veel te verbeteren. Er zijn nogal wat hordes; de dure vluchten, lastige visumprocedures en ingewikkelde procedures.

Kennis van de Chinese markt

Wist u dat de Chinese toerist 1/3 van zijn budget besteed aan shoppen? Ondernemers die zich willen verdiepen in de grootste toeristische markt van de toekomst, kunnen het Jaarrapport bestellen. De Engelse omschrijving van het rapport:

“On more than 330 pages the CTA ANNUAL REPORT 2009/2010 shows in detail the situation of China’s Outbound Tourism using current data up to October 2009. The report includes a detailed survey of not only on the major Chinese cities of Beijing, Shanghai, Guangzhou but also on the situation of Chongqing and Chengdu.

Factors which influence China’s outbound market, consumption characteristics and business development are all included in this report. Thanks to its reliability, it represents an indispensable tool and a useful reference for tourism organizations and companies interested in the outbound tourism market. Information on operations and management, policy making, development strategies, teaching and research can also be found here.
The current situation of China’s outbound tourism is clearly depicted in six chapters, supported by more than 150 diagrams and charts that help the reader to understand the development of this market.”

De verkoopprijs:  € 280.”

Meer informatie en bestelmogelijkheid: www.china-outbound.com

Oorspronkelijk artikel: www.presseurop.eu

Nieuwstip door Ilse Michiels

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *