De nieuwe kernwaarden van Center Parcs zijn: Share, Care, Emotion, Joy. Het samen beleven en delen van de beleving staan centraal. Dat blijkt uit het nieuwe persdossier van Center Parcs over 2015. Daarnaast streeft de bungalowpark-exploitant ernaar om een complete en bijzondere beleving aan te bieden die aansluit bij de doelgroep.
Verandering en vernieuwing
Omdat de samenleving en daarmee ook het toerisme verandert, is vernieuwing nodig om aan de wensen van de gast te kunnen blijven voldoen. Vanessa Diriart, Vice CEO Center Parcs Europe: “Om voortdurend aan de behoeften van onze gasten te voldoen, introduceert Center Parcs vanaf 2015 maar liefst 60 nieuwe activiteiten voor een onvergetelijk en zorgeloos verblijf.”
Center Parcs Academy
Ook nieuw dit jaar is de Center Parcs Academy waarin leren en jezelf ontwikkelen in combinatie met plezier centraal staan. De Academy biedt gasten van alle leeftijden de mogelijkheid tijdens hun verblijf een nieuwe hobby te leren.
De nieuwe activiteiten zijn ontwikkeld om ‘samen te beleven en te delen’. Met de 60 activiteiten richt Center Parcs zich concreet op alle belangrijke doelgroepen. Een aantal voorbeelden zijn:
Families met een baby, 0-1 jaar
Baby VoetafdrukjesBaby Gym
Baby Massage
Baby Servicepakket
Families met peuters, 2-4 jaar
Workshop: PlayMais
Academy: Fietsen
Families met kinderen, 5-11 jaar
Academy: Zwemmen
Academy: Voetballen
Academy: Circus
Academy: Zingen
Mijn eigen pony
Families met tieners, 12-17 jaar
Programma Cool Factor
Vlotten & Hutten bouwen
Kids Spa
HangOuts
Academy: Graffiti
Academy: DJ
Poolparty
Op Center Parcs De Eemhof zijn de eerste nieuwe activiteiten inmiddels al geïntroduceerd. Leverancier YALP plaatste hier een interactieve voetbalmuur (SUTU) en een DJ-tafel (Fono). Beide activiteiten zijn vooral gericht op kinderen in de tienerleeftijd.
Medior couples
Academy: Golf
Academy: Active Walking
Academy: Koken
Het Vitaliteitsprogramma
Meer informatie:
www.centerparcs.nl
4 reacties
Leuk dat Center Parcs niet alleen aan de kinderen denkt, maar ook voor volwassenen Academys opricht.
Wij zien het op onze website ook steeds vaker dat sommige mensen die naar een vakantiepark gaan heel veel luxe willen en enorm veel activiteiten. Als de bungalow dan erg luxe moet zijn, boekt men vaak bij Landal GreenParks, maar als het gaat om veel subtropische activiteiten op het park, zien we deze bezoekers vaak boeken bij Center Parcs. Ook zien we veel bezoekers die juist op zoek zijn naar eenvoud en lage prijzen. Wat we in ieder geval wel zien, is dat men steeds beter weet wat men wil.
Samen genieten is het nieuwe beleven. Een duidelijke keuze van Center Parcs, waarbij de focus op ouders met kinderen ligt. Een voor de hand liggende keuze gezien het huidige aanbod van Center Parcs. Op termijn een niet houdbare positie gezien de demografische ontwikkeling in Europa. Daarom verstandig zich ook de richten op actieve ouderen. Opvallend is dat ook Roompot als slogan heeft “Samen Genieten.” Ook die richten zich op dezelfde doelgroep als Center Parcs. Echt onderscheidend in de bungalowpark wereld is alleen Dutchy. Die durven duidelijk te kiezen voor een specifieke kleinere doelgroep. De rest vist bijna allemaal in dezelfde vijver, met hier en daar wat accentverschillen.
Het nieuwe ondernemen is het nieuwe samenwerken, we leven in een andere economie, een deeleconomie. Helaas kom ik dit nog te weinig tegen binnen de recreatie en leisure branche. Goed en fijn dat ook Center Parcs zich bezig houdt met een groter vermaak en verbreding binnen de doelgroep maar door de juiste partijen bij elkaar te zoeken kun je elkaar versterken en verbreden. Ik ontvang toch behoorlijk wat gasten via de centerparcs maar door onze krachten te bundelen zou dat meer kunnen zijn. En voor centerparcs zou het een kracht kunnen zijn dat ze op deze wijze hun gasten nog meer beleving kunnen bieden. Wij staan er in ieder geval voor open!
Een samenwerking hoe groot of klein kan alleen succesvol zijn als er een winwin voor iedereen is! Getriggerd ? Kijk dan op http://www.groenuit.nu wij gaan graag met u in gesprek om te kijken wat we voor elkaar kunnen betekenen.