Belangrijkste oorzaken van negatieve (hotel)recensies

Bij de beslissing waar de reis naartoe gaat, leggen hotelbeoordelingen op internet steeds meer gewicht in de schaal. En vaak zijn negatieve beoordelingen in de online-gemeenschap voor potentiële klanten een reden om een ander hotel te kiezen. Het internationale boekingsportaal hotel.info heeft nu de hotelbeoordelingen van de afgelopen twee jaar geanalyseerd en komt tot de conclusie dat de meeste ergernissen van hotelgasten eenvoudig te verhelpen zijn.

unlikeDe zomervakantie staat voor de deur, de vakantie is geboekt, de voorpret groeit. Veel gasten nemen mooie herinneringen mee naar huis en leggen deze vast in de vorm van een positieve beoordeling op internet. Desondanks kan het een keer voorkomen dat een gast een haar in de soep vindt. Maar juist negatieve beoordelingen geven de hotelier de gelegenheid de dienstverlening en hygiëne te verbeteren en zo de gasttevredenheid te verhogen.
Het internationale boekingsportaal hotel.info heeft de kritiekpunten in de recensies sinds 2012 geanalyseerd. Het resultaat: slechte dienstverlening, gebrekkige hygiëne en weinig keuze aan het ontbijtbuffet waren de belangrijkste punten van kritiek.

De grootste ergernissen op een rijtje:

  1.   Aanvullende kosten voor internettoegang, parkeerplaats, ontbijt, enz. 65,50%
  2.   Gebrekkige dienstverlening 53,90%
  3.   Keuze bij het ontbijt 48,20%
  4.   Bed niet comfortabel genoeg 45,90%
  5.   Vieze kamer 43,10%
  6.   Onvriendelijkheid 35,20%
  7.   Kwaliteit van het ontbijt 32,90%
  8.   Geluidsniveau kamer 30,60%
  9.   Algehele prijs-kwaliteitverhouding 29,90%
  10.   Hotel kan niet waarmaken wat wordt beloofd 26,20%

Zie ook de interactieve checklist om recensies wat op te poetsen:

Bron: persbericht Hotel.info

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *