De markt voor avontuurlijke reizen groeit al sinds 2009 met gemiddeld 65% per jaar. Dat blijkt uit een onderzoeksrapport van de Adventure Travel Trade Association (ATTA). De studie richt zich op herkomstlanden uit Europa, Noord- en Zuid Amerika, die gezamenlijk veruit het grootste segment van de markt vormen.
Volgens de definitie van de ATTA zijn avontuurlijke reizen opgebouwd rondom drie kernwaarden:
- – relatie met de natuur
- – interactie met de locale cultuur en omgeving
- – een fysieke uitdaging
De studie naar de ‘Adventure Traveler (14 pagina’s) is op de website van de ATTA vrij beschikbaar als pdf. Er wordt o.a. ingegaan op de verschillende vormen van Avontuurlijk reizen, het profiel van de ‘Adventre Traveler’ en de manier waarop er geld wordt verdiend aan deze markt; naast reizen ook aan de benodigde uitrusting.
Meer informatie (+ download rapport): www.adventuretravelnews.com
In een infographic is de stand van zaken m.b.t. avontuurlijke reizen weergegeven: