Nieuw: Sponsorreport, kennisplatform voor sponsoring

Sponsoring is voor deelbranches in de recreatie (o.a. cultuur en sport) een belangrijke inkomstenbron. Wie op de hoogte wil blijven van sponsortrends kan vanaf vandaag terecht op het online platform Sponsorreport. Hier worden diepgaande analyses aangeboden over het sponsorlandschap in samenwerking met een groot aantal internationaal gerenommeerde onderzoekspartijen.

Sponsorreport is een initiatief van Ad Maatjens (voormalig hoofdredacteur Sponsortribune) en Arko Sports Media (uitgever van onder meer Sport & Strategie, Sportnext en NRIT).

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Verder is het eerste nummer van het online magazine Sponsorreport beschikbaar, waarin onder meer de Sponsorreport Survey opgenomen is met daarin de grootste sponsors van Nederland en hun verwachtingen voor 2014.
Een aantal conclusies:

  • De daling van de sponsorbudgetten van afgelopen jaren zal ook in 2014 nog doorzetten en uitkomen op circa 800 miljoen euro, een daling van ongeveer 2%.
  • Als er een substantiële verschuiving optreedt binnen budgetten is dat vooral richting maatschappelijke sponsoring (28%) en in mindere mate sportsponsoring (18%).
  • Belangrijkste doelstelling bij het aangaan van sponsorships is het versterken en/of veranderen van het imago. Het laten zien van de maatschappelijke verantwoordelijkheid staat tweede.
  • PR is met 87% bij sponsoring het communicatie-instrument dat het meest wordt ingezet. Bijna alle bedrijven (84%) maken ook gebruik van social media.
  • Slechts 15% van de respondenten werkt bij zijn sponsoractiviteiten met geen enkel adviesbureau, maar doet dat helemaal zelf.

Deze en nog veel meer cijfers over doelstellingen, verwachtingen en ontwikkelingen in sponsoring zijn te vinden in de Sponsorreport Survey 2014.

Meer informatie: www.sponsorreport.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *