Businessmodellen worden continu aangepast; en wie het best aansluit bij de wensen van de consument, komt als winnaar uit de bus. Waar fitnesscentra tot nu toe vooral probeerden om hun klanten met abonnementen vast te houden, is OneFit in Amsterdam gestart met een maandkaart die direct toegang geeft tot 51 bekende centra voor fitness, yoga, bootcamp, dans, wellness, crossfit en pilates.
Einde aan lidmaatschap
Een lidmaatschap is hierbij niet nodig. Sporters kunnen alles online regelen van aanmelding tot het reserveren van groepslessen. Wekelijks zijn er zo’n 2.000 verschillende groepslessen waaruit gekozen kan worden. Bij de meeste clubs kan men ook met de OneFit card binnenlopen voor een vrije training. In tegenstelling tot de bekende jaarcontracten van fitnesscentra kan deze maandkaart op ieder moment aan- en uitgezet worden.
Net zoals bij Netflix
Het systeem laat zich vergelijken met de online videodienst Netflix. De gebruiker krijgt een ruime keuze voor een vaste maandprijs. In de sportwereld staat het online zoeken en boeken nog in de kinderschoenen. Het online reserveren voor groepslessen en activiteiten is een nieuwe dienst waarmee OneFit het voor consumenten makkelijker wil maken om sport in te plannen. Een ruime keuze in sportmogelijkheden zorgt voor veel afwisseling waardoor het sporten leuk blijft. De OneFit Unlimited maandkaart is op dit moment alleen in Amsterdam beschikbaar. In de loop van het jaar zal het concept ook in andere steden geïntroduceerd worden.
OneFit is de startup die vorig jaar pay-per-use introduceerde bij honderden fitnesscentra. De oprichters zijn Serge Brabander, voormalig directeur van Boomerang Cards en ex basketballprof Camille Richardson. Zij hebben als missie meer mensen aan het sporten te krijgen door dit leuker en makkelijker te maken.
Meer informatie: www.onefit.nl/amsterdam