Inspelen op de hardloopmarkt

Veel mensen starten met hardlopen omdat het laagdrempelig is en omdat de sport zo weinig kost. Vanuit ondernemersperspectief zou je dan verwachten dat er weinig te verdienen is aan deze markt. In de documentaire van KRO ‘De Rekenkamer’ komt een heel ander beeld naar voren. Zij brengen de hardloopeconomie (in NL goed voor € 680 miljoen) in beeld en dan blijkt dat hardlopen voor veel mensen helemaal niet zo goedkoop is.

runningEr wordt veel geld uitgegeven aan kleding, schoenen en hulpmiddelen zoals loop-apps. Voor de recreatiesector bieden vooral de loopevenementen en trainingsprogramma’s (lekker buiten)  interessante aanknopingspunten.Rondom de grote hardloopevenementen profiteren verblijfsaccommodaties volop. Er worden ook steeds meer ludieke lopen georganiseerd zoals de  Santa Run, Colour Run, Lady-runs en nog veel meer.

Zeker in de januarimaand, met de vele goede voornemens, staat hardlopen volop in de belangstelling. In de documentaire komen verschillende partijen aan bod die inspelen op de hardloopmarkt, maar het geeft ook een goed beeld van de wereld van de  hardlopers (wat vinden zij belangrijk.).

Bekijk de documentaire op:

http://derekenkamer.kro.nl/seizoenen/seizoen-8-2014/afleveringen/08-01-2015

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *