Souvenirs met merkwaarde voor plattelandsrecreatie

Het zijn vooral de grote bedrijven die handig gebruik maken van bekende merken en Intellectual Property (IP). Dat zijn bijvoorbeeld cartoons uit TV-series. Kleinschaliger bedrijven, zoals in de plattelandsrecreatie kunnen dat alleen realiseren door samen te werken. Een Brits initiatief op dat gebied, Tractor Ted, komt nu overwaaien naar Nederland.

tractortedTractor Ted is de vriendelijke groene tractor die kinderen vertelt en informeert over het echte leven op de boerderij. Tractor Ted is 12 jaar geleden opgericht door David Horler en Alexander Heard. David is een herenboer net buiten Bath, UK. Ze wilden kinderen tussen 2-6 laten kennismaken met het leven op de boerderij; waar komt ons eten vandaag, wat gebeurt er allemaal op de boerderij en wat doet de boer precies? 12 jaar later is Tractor Ted een volwaardig kinderconcept met 16 boekjes, 20 dvd’s, evenementen en ruim 50 producten (merchandising).

Nieuw in Nederland
Tractor Ted is sinds juni ook actief in Nederland en heeft inmiddels 4 boekjes, 4 dvd’s en 15 producten gelanceerd. Dat gebeurt weliswaar op commerciele basis, maar altijd met de achterliggende gedachten om kinderen te vertellen over het leven op de boerderij. De eerste producten zijn inmiddels met succes geïntroduceerd op kinderboerderijen. (o.a. kinderboerderij Akkertje in Rijswijk)

Gebruik van IP
Een bedrijf als Plopsa en Disney hebben de succesformule rond een bekend merk al veel langer in de vingers. Op hun attractieparken staan de bekende figuren centraal. Zie ook ons artikel: De succesfactoren van Studio 100 en de Plopsa Parken.

Meer informatie: www.TractorTed.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *