Ticketcounter; tijdsloten als onderdeel oplossing voor heropening attracties

Ticketcounter raadt recreatieparken aan met tijdsloten en capaciteiten te gaan werken. Door het coronavirus moeten dierentuinen en pretparken voorlopig gesloten blijven.

educatieve parkshow in De Apenheul

Zodra de intelligente lock-down (gedeeltelijk) uit-gefaseerd wordt, zouden deze bedrijven bezoekers binnen kunnen laten op basis van tijdsloten met capaciteiten. Zo blijft het aantal bezoekers beheersbaar en is een spreiding van de bezoekers mogelijk.

Deze crisis vraagt om creativiteit

Ticketcounter rekent onder meer Burgers’ Zoo, de Keukenhof, Duinrell, de Apenheul en Dierenpark Amersfoort tot zijn klanten. Sjoerd Bakker, CEO van Ticketcounter: “Als ticketingbedrijf zagen we direct de impact van deze crisis op de recreatiesector: de ticketverkoop viel zo goed als stil, terwijl pretparken en dierentuinen nog steeds kosten maken. Dat vormt een flinke uitdaging.”

Bakker benadrukt dat solidariteit geboden is om de gevolgen van de corona-crisis te lijf te gaan. “Alleen samen komen we deze crisis te boven. Het is inspirerend om te zien op wat voor creatieve manieren bedrijven deze crisis te lijf gaan. Beekse Bergen deelde een video waarin bezoekers digitaal toch op autosafari door het park kunnen. Ook De Keukenhof ging virtueel ‘open’. Op die manier houden parken toch contact met hun fans en zorgen zij er ook voor dat thuiswerkend Nederland zich online kan vermaken.”

Tijdsloten na uitfasering intelligente lock-down

De verwachting is dat de intelligente lock-down in fases afgebouwd zal worden. Om ervoor te zorgen dat het aantal bezoekers beheersbaar blijft, raadt Ticketcounter recreatiebedrijven aan om een tijdsloten-module in de webshop en fysieke kassa te hanteren. “Doen parken dat niet, dan ontstaat het risico dat er op een bepaald moment te veel bezoekers in het park zijn. Ticketcounter biedt zo’n tijdslotenmodule met capaciteiten waarbij je eventueel ook per dag of per tijdslot andere prijzen kunt hanteren. Hiermee hopen we recreatiebedrijven tijdens en na de coronacrisis te helpen.”

Een tijdslotenmodule biedt perspectief, aldus Bakker: “Wij kunnen deze module nu al klaarzetten voor onze klanten en, zodra er vanuit de overheid een datum bekend is, ‘live’ zetten voor verkoop van tijdsloten in de toekomst. Dat zorgt ervoor dat consumenten zich nu al kunnen verheugen op een uitje en dat de parken direct weer inkomsten ontvangen.”

Bron en meer informatie: www.ticketcounter.nl


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *