Het Belgische science center Technopolis is een samenwerking aan gegaan met Ketnet, dat dit schooljaar inzet op het thema “Wetenschap is overal”. Met sterke duiding en inspirerende verhalen brengt de publieke omroep wetenschap tot bij iedereen.
Op 9 oktober startte in Technopolis de Ketnet Toer. De lancering ervan gebeurde tijdens een live uitzending van het populaire tv-programma “HALLO KROKET!” in Technopolis. Ketnet zet het hele schooljaar in op wetenschap en vond met Technopolis geen betere partner om het topic in de kijker te zetten.
De Ketnet Toer bestaat uit de favoriete opstellingen van Ketnet-wrappers Nidal, Emma, Nona, Thomas en Lee. Na een bezoekje aan Technopolis kozen zij voor de brandweerpaal, de lichtgevende wand, het puzzeldoolhof, de stofzuigerstoel en Maxwells wiel (ook wel gekend als de gigantische omgekeerde jojo). Om te weten wie welke opstelling als favoriet koos, moet je aan de toer deelnemen.
Deelnemen aan de Ketnet Toer doe je door alle opstellingen één voor één zelf te testen. Je begint met de eerste, doet de uitdaging en je gaat dan verder naar de volgende. Bij elke opstelling hoort een kleine uitdaging en een video waarin een Ketnet-wrapper uitlegt hoe de opstelling werkt. De toer eindigt met bijzonder fotomoment, waarbij een reeks gekke foto’s automatisch gemonteerd wordt in een clip.
Wetenschapsdiploma aan de finish
Wie de toer voltooid heeft, mag naar huis met een “wetenschapsdiploma”. Daarop staat 50% korting voor een kinderticket, geldig vanaf een volgend bezoek. Het is een stimulans om nog een keer terug te komen of om andere kinderen de kans te geven om ook de Ketnet Toer te komen doen. Zo wordt handig ingespeeld op mogelijke financiële drempels die een (herhaal)bezoek zouden kunnen verhinderen.
Daarnaast wil men via het Ketnet wetenschapsdiploma aan alle kinderen een gevoel van trots meegeven samen met de boodschap dat wetenschap (en ooit een echt wetenschapsdiploma) ook iets voor hen kan zijn. Scholen krijgen geen korting, maar wel een wetenschapsdiploma op posterformaat om in de klas op te hangen.
“Een partnership met Ketnet vormt dan ook de ideale manier om nog veel meer kinderen te bereiken en dol te maken op wetenschap. Want er is niets zo leuk voor kinderen dan in de voetsporen te treden van hun favoriete Ketnet-wrappers.” , aldus Ester Blockx, Marketing & Sales Director Technopolis.
Meer informatie: technopolis.be/ketnet-toer