• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de tweede sidebar
  • Spring naar de voettekst
Pretwerk

Pretwerk

...Ondernemend recreatienieuws...

  • Actueel
  • Insight
  • Productnieuws
  • Home
  • Agenda
  • Actueel
  • Insight
  • Productnieuws
  • Top 50 dagattracties
  • Zoeken

Studio100 jaarrekening: Plopsa parken boekten 1,5% meer omzet in 2017

3 mei 2018 by Redactie Reageer

Studio 100, in de recreatiesector vooral bekend vanwege de Plopsa parken, zet zijn groei voort en realiseert in 2017 een omzet van 176.2 miljoen EUR, een stijging in groepsomzet van 9% tegenover 2016. Wat de rendabiliteit betreft, stijgen zowel EBIT als EBITDA met 20% in 2017 ten opzichte van het vorig jaar.

Op het gebied van zowel EBIT als EBITDA, realiseerde Studio 100 hiermee zijn beste jaar ooit. De EBITDA eindigt op 68.3 miljoen EURO, wat 39 % ten opzichte van de omzet is. De EBIT klokt af op 19.5 miljoen EURO, dat is 11 % ten opzichte van de omzet. Studio 100 verwacht de volgende 3 jaar zijn groei verder te zetten.

Plopsa Parken
De parken overtreffen het succes van het topjaar 2016. In omzet stijgen ze met 1.5 procent tot 72.5 miljoen EURO. Hoogtepunten van 2017 waren de opening van Heidiland in Plopsaland De Panne, The Beach in Holiday Park en de K3 Weekends in de verschillende Plopsa-parken. Voor de toekomst plant Plopsaland de bouw van 2 nieuwe waterparken in België en een hotel in De Panne. Het nieuwe park in Kownaty in Polen opent eind september dit jaar.

de meidengroep K3 treedt ook regelmatig op in de Plopsa parken

Studio 100 Benelux
Studio 100 Benelux daalde in 2017 in omzet, maar steeg in rendabiliteit. De omzet klokte af op 61.1 miljoen EURO ten opzichte van 69.8 mio in 2016. In 2016 was het omzetcijfer historisch hoog, dankzij onder andere de theatershow van K3 na de zoektocht K3 zoekt K3 in het najaar van 2015.

Op 7 oktober 2018 gaat spektakel-musical 40-45 van start, waarvoor reeds 150.000 tickets verkocht zijn. De verwachtingen voor dit jaar zijn dan ook erg positief.

Studio 100 internationaal
De internationale media-activiteiten van Studio 100 groeiden van 24.1 miljoen EURO omzet in 2016 naar 49.2 miljoen EURO omzet in 2017. Deze verdubbeling van de omzet werd gerealiseerd door een combinatie van groei door overnames en een organische groei.
In februari ’17 nam Studio 100 het Duitse beursgenoteerde M4E AG over en in november het Amerikaanse Little Airplane Productions Inc.
In de loop van 2017 werden de synergiën tussen M4E AG en Studio 100 Media GmbH maximaal gerealiseerd. Dit resulteerde in een verhuis van beide bedrijven naar één nieuwe locatie in München. In december 2017 werd beslist om M4Evan de beurs te halen.
De impact van de overname van Little Airplane Productions Inc. in het najaar is slechts beperkt in het resultaat van 2017.

Hoogtepunten in 2017 : al meer dan 1.25 miljoen mensen bekeken de tweede Maya film in de bioscoop. Later dit jaar komt de film nog in 18 landen uit, waaronder Frankrijk en België. De animatiestudio ’s in Sydney en Parijs produceerden in 2017 voor televisie nieuwe afleveringen van Nils Holgerson en Maya de Bij. Daarnaast realiseerden de studio ’s nieuwe afleveringen van Heidi en Arthur & the Minimoys. De Flying Bark Studio in Sydney werkte de animatieserie Blinky Bill af.

In 2017 stapte Studio 100 in Trooper, een platform dat het Vlaamse verenigingsleven wil stimuleren. Tot nu zijn bijna 2.000 verenigingen aangesloten. Zij deden meer dan 30.000 digitale aankopen waarbij een deeltje werd afgestaan om de clubkas te spijzen. Op die manier ging er de afgelopen maanden al meer dan 100.000 euro naar goede doelen en verenigingen.

Bron en meer informatie: www.studio100.tv

Categorie: Dagrecreatie

Lees Interacties

Geef een reactie Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Primaire Sidebar

Productnieuws

Webinar: Haal meer uit Google’s nieuwe feature ’things to do’ (aanraders)

Stroopwafelshop & vendingmachine met beleving voor toeristische locaties

Vakantiebeurs maakt werk van Nederland Vakantieland

Recreatie Vakbeurs organiseert nieuw 2-daags event in Gorinchem: Recreatie Next Level

Nieuwe technieken toveren stad (Sydney) om naar immersive expositieruimte

Meer over Productnieuws »

Wekelijkse (gratis) nieuwsbrief

Agenda

jun 12
12 juni - 13 juni

Seli Show (indoor entertainment)

jun 13
13 juni om 10:00 - 15 juni om 19:00

Provada (vastgoedbeurs)

jun 15
15 juni - 17 juni

Ecsite conference (science centers)

jun 15
08:30 - 17:30

NIMA Marketing Day

jun 22
Gehele dag

Nationaal Fietscongres

Bekijk kalender

Recente reacties

  • Ferdi op Campings over hun manier van omgaan met het aanhoudende personeelstekort
  • Ton op Camping Groene Eiland overgenomen door Capfun
  • Peter Wijnen op Vakantiebeurs maakt werk van Nederland Vakantieland

Secundaire Sidebar

Insight

Ons natuurbeeld verschuift en dat geeft frictie

Energieverbruik daalt met ruim 30% door verbruik van kampeerders te meten

Lessen vanaf Google Travel EMEA Summit 2023

Kidults: Speelse volwassenen spelen hun eigen spel

Welke rol speelt speelgoed in de recreatiesector?

Lees meer over Insight »

Kennispartners

Kruidenier

Goud in Handen

Insiders

BCE leisure

ANWB

Top Animation

RED online marketing

Countus

CampPlus

Kopare Development

Boldmove Nation

Convious

Van Hoorne Entertainment

Ginder

ACSI

Recreatheek

Parkvakanties

Speelplan

Toegankelijke recreatie

Pleisureworld

Bureau Snugger

Amusement Hub

loader-image
Soekky Stories
Livinwood
Maxxton
Recreatie Noord-Holland
Convious
Joint Projects

Footer

Pretwerk.nl is een platform voor professionals in de brede definitie van de vrijetijdssector. Wilgenroos 11 4102 KL, Culemborg E-mail: redactie@pretwerk.nl

Onze privacyverklaring

Links

  • Adverteren op Pretwerk
  • Colofon

Volg ons

  • Pretwerk.nl RSS
  • Twitter
  • LinkedIn

Copyright © 2023 · Pretwerk · Site door: buro KREAS