Speelgoedfabrikanten (w.o. Lego, Hasbro en Mattel) zien dat spelende kinderen steeds meer alles naar hun eigen hand willen zetten (customizen). Ze worden door Hasbro ook wel de ‘native creators’ genoemd. Ook switchen kinderen tegenwoordig makkelijk tussen online en offline. Daar moeten zij op inspelen met hun nieuwe speelgoed.
In onderstaand interview geven de grote merken uit de speelgoedindustrie hun visie op de speelmarkt in 2014.
Merken centraal
Een groot deel van het kinderspel is inmiddels verplaatst naar de tablet. Leapfrog levert aangepaste tablets voor kinderen en ziet hierin niet alleen een spelaanleiding, maar ook kansen om te leren.
Lego zou het als niet-digitaal speelgoed moeilijk horen te hebben. Daar hebben ze op ingespeeld door het merk uit te breiden met de zeer succesvolle bioscoopfilm en online toevoegingen. De mogelijkheid om in te spelen creativiteit blijft een belangrijke troef voor Lego.
De Toy Fair vindt in 2015 plaats in New York van 14 t/m 17 februari
Bron: speelgoedwebsite: http://ttpm.com/