Red Bull gaat museum populariseren met eigen kunstcollectie

Red Bull heeft afgelopen jaren een naam opgebouwd door zich te verbinden met extreme sporten. Nu maken ze een overstap naar de museumwereld. Op 17 september opent in het Centraal Museum in Utrecht een gratis toegankelijke expositie van Red Bull. Zij stelden aan hun fans de vraag: “Wat kun je maken van een blikje Red Bull?” De verkoper van energiedrank kreeg meer dan 250 inzendingen te verwerken. De 60 meest inspirerende, creatieve, funky kunstwerken kunt u binnenkort met eigen ogen aanschouwen.

Red Bull koos de afgelopen jaren voor relaties met extreme sporten, of maakte een sport, met een kleine ingreep, extra spectaculair. Recent deden ze dat met de sport fierljeppen met extra lange stokken; de fierlste jepper. Maar ook de Crushed Ice downhill schaatswedstrijden trokken veel media aandacht.

Op vrijdag 16 september wordt de winnaar bekend in Centraal Museum Utrecht gemaakt door de driekoppige jury; Olivier Wegloop, Edwin Jacobs en Bas Kosters. Deze vakjury beoordeelt de blauw- en zilverkleurige kunstwerken op:

– Creatief concept: het algemene idee achter het kunstwerk
– Uitvoering van het concept: in hoeverre is het kunstwerk een geslaagde weergave van het idee
– Constructie: hoe goed is het kunstwerk gemaakt/speciale inspanning/ongebruikelijke hulpmiddelen

De winnaar en briljante ‘blik kunstenaar’ verwerft niet alleen eeuwige roem, er wordt ook een bijzondere prijs toegekend. Bezoek tussen 17 september en 29 oktober aanstaande Centraal Museum Utrecht en bewonder hoe Red Bull de creatieve geesten van Nederland inspireerde. De toegang is gratis!

 

Meer informatie: www.redbull.com

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *