• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de tweede sidebar
  • Spring naar de voettekst
Pretwerk

Pretwerk

...Ondernemend recreatienieuws...

  • Actueel
  • Insight
  • Productnieuws
  • Home
  • Agenda
  • Actueel
  • Insight
  • Productnieuws
  • Zoeken

RECRON dagattracties redelijk tevreden over 2011

15 november 2011 by Redactie 2 Reacties

RECRON heeft een telefonische enquête gehouden onder een twintigtal aangesloten dagrecreatieve bedrijven. De belangrijkste resultaten van dit onderzoek zijn hieronder weergegeven. Hoewel het beeld niet eenduidig is, heeft de meerderheid van de bedrijven toch een vrij goed seizoen achter de rug.

Toverland maakt zichzelf minder weersafhankelijk door zowel goede indoor- als outdoor voorzieningen

Weerbericht speelt grote rol
Weersvoorspellingen spelen een steeds grotere rol. Hoewel de zomer over het algemeen niet zo goed was, heeft het goede weer in het voor- en najaar zeker wat gecompenseerd. Een groot aantal bedrijven heeft bovendien aangegeven dat de zomer helemaal niet zo slecht is geweest als men ons wil doen geloven. Natuurlijk waren er een aantal echt verregende dagen, en met name de bedrijven die vrijwel geheel weersafhankelijk zijn hebben hier last van gehad, maar vaak waren de voorspellingen slechter dan de werkelijkheid. Het bestuur van de bedrijfsgroep dagrecreatie pleit er dan ook voor dat de toonzetting in weersvoorspellingen wat verbetert en dat er meer de nadruk wordt gelegd op de kansen die het weer biedt, dan op de negatieve aspecten van slecht weer. Zo zou er meer aandacht moeten zijn voor de regionale verschillen in het weerbeeld.

Experimenten met kortingsacties
Naast het seizoensverloop is in de telefonische enquête gevraagd naar de ervaringen met kortingssites, zoals vakantieveilingen.nl of groupon.nl. Een kleine meerderheid van de bedrijven heeft aangegeven niet aan de acties te hebben meegedaan. Als belangrijkste redenen worden aangevoerd dat kortingsacties niet bij het product passen of dat men al een lage prijs hanteert waarbij een verdere korting niet mogelijk is. Ook wil men simpelweg niet meedoen aan deze ontwikkeling en de prijs van het eigen product vooral zelf in eigen hand houden. De bedrijven die wel mee hebben gedaan met kortingssites hebben als belangrijkste reden de promotionele waarde van deze sites opgegeven en geven aan dat wanneer je er zorgvuldig en selectief mee omgaat, het kosten kan besparen en de omzet kan verhogen. Bovendien zien enkele bedrijven dat er via deze sites opeens bezoekers komen, die normaal gesproken niet komen. Het lijkt er bijvoorbeeld op dat gasten met een kortingsbon bereid zijn om verder te reizen om een attractie te bezoeken. De korting die men heeft, zet men als het ware in ter compensatie van de reiskosten.

Meer opa’s en oma’s met kleinkinderen op stap
Een trend die al enkele jaren aan de gang is, lijkt zich door te zetten. Steeds vaker bezoeken opa’s en oma’s met de kleinkinderen doordeweeks een attractiepark. Vooral de vrijdag is populair.

Consument op zoek naar kortingen
Ook is de consument steeds meer op zoek naar kortingsacties. Zeker met de verdere opkomst van internet en de beschikbaarheid hiervan op bijvoorbeeld campings, wordt gesignaleerd dat men net zo lang ‘googlet’ tot men ergens ‘beet’ heeft. Door verder de weersvoorspellingen goed in de gaten te houden, plant de moderne toerist via z’n i-pad of tablet voor de tent of caravan van dag tot dag z’n vakantie.

Bron: persbericht RECRON (via Nieuwsbank)

Categorie: Dagrecreatie Tags: korting, weerbericht

Logging In...

Profile cancel

Sign in with Twitter Sign in with Facebook
or

Not published

  • 2 Replies
  • 0 Comments
  • 0 Tweets
  • 0 Facebook
  • 1 Pingback
Last reply was 29 oktober 2012
  1. karel
    View 7 december 2011

    Hopelijk wordt het in 2012 weer voor buitenattracties en voor visen natuurlijk.

    Beantwoorden
  2. Wat is er nou zo magisch aan ‘korting’?
    View 29 oktober 2012

    […] Een kortingsbon is geen erosie van de marge; integendeel Een veelgenoemde reden om geen kortingsbon als marketinginstrument in te zetten is dat het bezoekers oplevert met lagere winstmarges. Terwijl de kans op een bezoek niet minder was geweest zonder een kortingsbon. In een markt waarin de trend bestaat dat bezoekers meer prijsbewust en prijsgevoelig worden, kan een kortingsbon juist het laatste zetje zijn om een potentiële bezoeker over de streep te trekken. Ook kan de consument een prijsreductie middels een kortingsbon zien als een compensatie om daardoor meer inspanning te leveren (zoals langere reisafstanden overbruggen). Dit geeft aan dat een kortingsbon ook aantrekkelijk is voor nieuwe bezoekers (bron: Pretwerk.nl/RECRON). […]

    Beantwoorden

Primaire Sidebar

Convious campagne

Productnieuws

Fietsbeurs Bike Motion opnieuw uitgesteld

Praktijkdag ‘De Glamping (r)evolutie, 20 september op Papillon Country Resort

Campingsector weer bij elkaar op de Caravan Salon in Düsseldorf

Nieuw ‘I love Sales Academy’ voor de recreatie- en toerismesector

Compacte darkride ‘Smash & Reload’ nu ook met IP van de Daltons en in meerdere formats

Meer over Productnieuws »

Wekelijkse (gratis) nieuwsbrief

Agenda

aug 26
26 augustus om 10:00 - 4 september om 18:00

Caravan Salon Düsseldorf

aug 31
31 augustus om 10:00 - 4 september om 18:00

HISWA te Water

sep 6
13:30 - 17:00

Workshop: Verover de markt van vakantiewoningen

sep 13
13 september - 15 september

IAAPA Expo Europe

sep 15
15 september - 17 september

The Glamping Show

Bekijk kalender

Recente reacties

  • Michael op Oud-eigenaren van Droomparken starten met nieuwe keten: MarinaParken
  • J van Ekeren op ANWB Verkiezing Camping van het Jaar 2023 van start
  • Eindhoven op Seinpost en ZKA (leisure) worden Ginder

Secundaire Sidebar

Insight

FEC Playdome Roosendaal nu één jaar open

Roompot nog altijd vol vertrouwen op positief oordeel ACM m.b.t. overname Landal

Het Kadaster maakt samen met het FD een analyse van de markt van vakantiewoningen

Festival Tomorrow Land’s Dreamville inspireert tot vakantieformule Green Fields

Hoe ziet de toekomst voor musea er uit?

Lees meer over Insight »

Kennispartners

Countus

Insiders

Kopare Development

Boldmove Nation

Convious

Van Hoorne Entertainment

Stratech

ZKA Leisure

Kruidenier

BCE leisure

ACSI

Recreatheek

Creative Structures

Team Animation

Parkvakanties

Speelplan

CampPlus

RED online marketing

Toegankelijke recreatie

Pleisureworld

Bureau Snugger

Amusement Hub

loader-image
Soekky Stories
Livinwood
Maxxton
Recreatie Noord-Holland
Convious
Joint Projects

Footer

Pretwerk.nl is een platform voor professionals in de brede definitie van de vrijetijdssector. Wilgenroos 11 4102 KL, Culemborg E-mail: redactie@pretwerk.nl

Onze privacyverklaring

Links

  • Adverteren op Pretwerk
  • Colofon

Volg ons

  • Pretwerk.nl RSS
  • Twitter
  • LinkedIn

Copyright © 2022 · Pretwerk · Site door: buro KREAS