Pantropica ontving in 2024 bijna een half miljoen bezoekers

2024 gaat voor Pantropica de boeken in als een spannend, maar succesvol jaar. Het familiebedrijf in Flevoland nam afscheid van de vertrouwde naam de Orchideeën Hoeve en investeerde in een gloednieuw imago. Deze strategische stap bleek een gouden zet. Met maar liefst 488.017 bezoekers op de teller brak het tropische park alle records en is de grens van een half miljoen bezoekers binnen handbereik.

Foto: Pantropica

Bezoekers omarmen nieuwe naam

Volgens Thomas Maarssen, mede-eigenaar van Pantropica, verliep de naamswijziging boven verwachting: “De bezoekers hebben de nieuwe naam omarmd, alsof het nooit anders is geweest”. Dankzij campagnes op de landelijke tv, radio en social media kreeg het herhaalbezoek een boost, maar bezochten ook veel nieuwe bezoekers Pantropica. Dit was ook duidelijk zichtbaar tijdens het december evenement WinterDroom. “Door allerlei vernieuwingen zoals de Orangerie en de schaatsbaan wist zowel de Tiktokker als de Facebooker zijn kerstgevoel bij ons te vinden en groeiden we in december met maar liefst 20%”, vertelt Thomas.

Vernieuwingskoers

Pantropica is trots op de groei én het team: “Met 4,6 van de 5 sterren op Google, een eindcijfer van 8,6 in bezoekersenquêtes en de ANWB-titel ‘Het leukste uitje van Flevoland’ op zak, zijn wij bijzonder trots op de inzet van al onze medewerkers”, vertelt Thomas. Dat de grens van 500.000 bezoekers nu al binnen handbereik is, geeft extra motivatie om de ingeslagen vernieuwingskoers voor te zetten. “Ook dit jaar gaat de schop weer in de grond en gaan we de Lori Bush verhuizen naar onze gloednieuwe Orangerie. Hiermee wordt niet alleen de route verder uitgebreid, maar komt er ook weer ruimte in het park voor nieuwe belevenissen voor de hele familie”, verklapt Thomas.

Meer informatie: Pantropica.nl

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *