Online tickets gemiddeld 12% goedkoper

Op deze website besteden we afgelopen week aandacht aan de prijzen voor attractieparken, zoals die door het CBS zijn berekend (aan de kassa). De website Uitmetkorting heeft een vervolgonderzoek gedaan naar het verschil tussen de online en offline prijs en concludeert dat de consument online gemiddeld 12% goedkoper uit is.

entree Toverland
entree Toverland

Naast het kostenvoordeel bieden online aangeschafte kaarten de bezoekers ook gebruiksgemak:  Men kan direct doorlopen naar de kaartcontrole. Vooral op drukke dagen scheelt dit veel wachttijd voor de kassa. Ook voor de parken zelf is het prettig dat er geen wachtrij ontstaat; zo is er op deze piekuren minder personeelsinzet nodig en is de eerste ervaring van de bezoeker niet meteen ‘de eerste wachtrij’. Parken die een relatief groot aantal kaarten online verkopen, maken op basis van de voorverkoop ook een betere inschatting van hun inkoop en personeelsinzet.

Gemiddeld genomen is een online ticket 1,83 euro voordeliger dan hetzelfde kaartje aan de kassa van het pretpark. Bij het populairste pretpark van Nederland, de Efteling, is het verschil tussen een online kaartje en een kaartje aan de kassa maar liefst 5 euro. Een gezin met twee kinderen (ouder dan 3 jaar), bespaart 20 euro door de entreekaartjes voor de Efteling online aan te schaffen.

In het onderzoek van Uitmetkorting.nl zijn de online en offline verkoopprijzen van de 15 populairste pretparken met elkaar vergeleken. De online verkoopprijs gaat uit van kaartjes die gekocht zijn op de website van het pretpark zelf. Extra voordelige tickets en aanbiedingen via externe ticketpartijen zijn niet in het onderzoek opgenomen. Door deze acties goed in de gaten te houden kan de consument nóg meer besparen.

Meer informatie: www.uitmetkorting.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *