Movie Park Germany krijgt in 2020 drie nieuwe attracties, waarvan er twee zijn gekoppeld aan bekende cartoon-karakters. Ook werden er grote investeringen gedaan in infrastructuur en nieuwe horeca.
Movie Park Germany is gelegen op ruim een uur rijden over de grens bij Arnhem. De gasten krijgen dit jaar drie nieuwe attracties en avonturen met hun film- en TV-helden voorgeschoteld:
- Al vanaf het voorjaar kunnen ouders en kinderen in de PAW Patrol-attractie “Skye’s High Flyer“ hun tours boven Adventure Bay maken. In „Skye’s High Flyer“ gaan ouders en kinderen op een spannende vluchtmissie in Adventure Bay. “De reactie op het nieuwe PAW Patrol-themagebied was heel positief. Het afgelopen jaar hebben we veel gezinnen met kinderen kunnen aantrekken en zo punten kunnen scoren bij onze doelgroep. Door de aanhoudende vraag naar PAW Patrol hebben we besloten om het gebied al dit jaar uit te breiden met een extra attractie“, zegt directeur Thorsten Backhaus.
- “Met ‚Lucky Luke – The Ride: De Daltons ontsnappen‘ hebben we een sterke licentie kunnen winnen. Zo zullen we ‚MP Xpress’ helemaal vernieuwen met een verhaal over het beroemde comic- en filmpersonage Lucky Luke, en de attractie in een nieuw jasje steken.”, aldus marketingdirecteur Manuel Prossotowicz. “Daardoor kunnen we niet alleen eindelijk ons wildwest themagebied samenvoegen, maar tegelijkertijd ook uitbreiden met een populair personage dat in heel Europa bij alle generaties bekend is“. Maar wie is Lucky Luke zonder zijn beruchte tegenspelers, de Daltons? Ook deze keer zal hij weer de handen vol hebben met de leden van de boevenbende Joe, William, Jack en Averell. De Daltons zijn opnieuw uit de gevangenis ontsnapt en met de trein weggevlucht. De volgende trein staat al klaar, en nu wordt om de hulp van de bezoekers gevraagd: Zullen zij de Daltons weer strikken? De opening van de attractie is gepland voor de zomer van 2020.
- In het vizier heeft Movie Park Germany ook de opening van een nieuwe interactieve Laser Walkthrough in Studio 7. Hiermee creëert het park een nieuwe beleving voor een brede doelgroep en breidt zijn portfolio aan attracties uit. Nu wordt vooral precisie gevraagd! Uitgerust met laserwapens gaan de gasten in 6 scènes op zoek naar geesten. Ze helpen om de stad en de saloon van St. Elmo na 140 jaren eindelijk van haar kwade krachten te zuiveren en de mysterieuze geschiedenis van deze plek aan het licht te brengen. De attractie zal gebruik maken van de voormalige ruimtes van „The Walking Dead Breakout“ en in de loop van het jaar openen.
Grote investeringen in infrastructuur en horeca dit seizoen
Ook in het kader van haar langlopende kwaliteitsstrategie presenteert Movie Park Germany enkele nieuwigheden. Het park investeert dit jaar in de interne infrastructuur, en wil zo nog meer familievriendelijk zijn.
De toiletvoorzieningen worden in de loop van het jaar gerenoveerd en op thematisch vlak herontworpen. Om ervoor te zorgen dat gezinnen een geschikte plek vinden om te pauzeren, zijn er ook meer zitplaatsen in het park gecreëerd. Sommige wachtzones zullen in de schaduw staan, om op warme dagen meer bescherming tegen de zon te bieden. De topprioriteit hier is het Nickland. Ook zullen talrijke gevels nieuwe kleuren krijgen om het park een frisse uitstraling te geven.
Voor wat betreft de horeca wordt het aanbod aangevuld met nieuwe winkels en producten en komen er nieuwe decors. Als eerste pretpark in Europa zal Movie Park Germany een Dunkin‘ Donuts Shop hebben. Dit populaire cultmerk heeft een plaats gekregen in de voormalige New York Coffee. Door de grote populariteit tijdens Halloween komt er in het wildwest themagebied een volledig nieuwe, permanente churrosstand te staan en krijgt de Spirellosstand een nieuw decor, geïnspireerd door de Van Helsing’s Factory. Bovendien zijn er een aantal nieuwigheden in de souvenirwinkels: De Candyshop wordt helemaal herontworpen en zal dit seizoen schitteren in de stijl van een American Diner. Verder wordt het winkelaanbod uitgebreid met een nieuwe US Army Store, geïnspireerd door de waterattractie „Area 51 – Top Secret“.
In het kader van haar kwaliteitsstrategie heeft Movie Park Germany ook het enkele jaren durende re-tracking van de eerste houten achtbaan van Duitsland, “The Bandit”, voortgezet. Dit jaar werd nog eens 150 meter van de attractie vernieuwd, zodat nu driekwart van de totale lengte is aangepast.
Meer informatie: www.movieparkgermany.de