Libéma start met eigen consumentenplatform voor recreatie

Vrijetijdsconcern Libéma is gestart met een consumentenplatform: ‘De Mooiste Tijd’. Centraal daarin staat de website de-mooiste-tijd.nl waarop Libema en haar partners bijzondere aanbiedingen presenteren. Deze partners zijn o.a. organisatoren van beurzen en evenementen in de hallen van Libema.

de mooiste tijd libemaHet platform is ingericht vanuit de wensen van de consument; het is immers zijn/haar mooiste tijd. Libéma biedt met haar 20 locaties door heel Nederland, vooral een plek waar mensen hun leukste tijd kunnen beleven. Het gaat dan bijvoorbeeld om vakantie- en attractieparken zoals Safaripark en Speelland Beekse Bergen, Luchtvaart-Themapark Aviodrome, Sportiom, Dierenrijk en Vakantiepark Dierenbos maar ook om beurs- en evenementenlocaties als Brabanthallen ’s-Hertogenbosch, IJsselhallen Zwolle en Omnisport Apeldoorn.

Klantentrouw
Libéma ontvangt jaarlijks in totaal ruim 5,1 miljoen gasten. Om nog beter op de wensen en behoeften van deze gasten in te spelen, ze te belonen voor hun klantentrouw en hen te laten profiteren van bijzondere acties is ‘De Mooiste Tijd’ als consumentenplatform in het leven geroepen.

Korting
Door zich aan te melden krijgen consumenten toegang tot de-mooiste-tijd.nl waarop allerlei bijzondere aanbiedingen te vinden zijn. Dat varieert van korting op entreebewijzen, wellnessbehandelingen, presentjes, kopjes koffie/thee of het tweede kaartje gratis voor een attractiepark, concert, beurs of evenement.

Toegevoegde waarde
Inmiddels hebben al heel veel consumenten de weg weten te vinden naar de-mooiste-tijd.nl. Zij reageren onverdeeld enthousiast. Ook voor partners van Libéma (zoals organisatoren van beurzen) is ‘De Mooiste Tijd’ een uniek instrument om hun evenement onder de aandacht te brengen bij een enorm bereik aan potentiële klanten. Op die manier biedt Libéma niet alleen aan haar miljoenen bezoekers, maar ook aan haar partners steeds meer toegevoegde waarde.

Meer informatie: www.de-mooiste-tijd.nl

Red. Ondernemers willen grip op marketingkanalen terug
Het is inmiddels wel duidelijk dat de online platformen in de recreatiesector een belangrijke machtsfactor hebben, met bijbehorende provisie. Juist door de omvang van het bedrijf en de landelijk dekking is Libéma in staat om zelf een platform voor consumenten te organiseren. Dit past in een trend die we vaker zien in de recreatiesector, waarbij de ondernemers proberen om de grip op de marketingkanalen weer wat meer terug te krijgen. Een ander voorbeeld is elkeplek.nl waarin ondernemers samenwerken aan een nieuw platform voor dag- en verblijfsrecreatie, met recreatie-ondernemers als betrokken partners. Voor alle nieuwe initiatieven betekent dit invechten in een markt die zich al behoorlijk heeft ontwikkeld.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *