De Efteling heeft het afgelopen jaar 4,68 miljoen bezoekers ontvangen. In 2014 waren dat er nog 4,4 miljoen. Deze stijging van 6,4% is grotendeels te danken aan de investeringen in 2015 in de nieuwe attractie Baron 1898 en Vakantiepark Efteling Bosrijk, waardoor de bezoeken zich steeds beter over de 365 dagen van het jaar spreiden.
Bezoekers uit alle landen
De Efteling zag in 2015 meer Nederlanders én buitenlanders de poorten passeren. Begin van het jaar won de Efteling de ANWB prijs voor ‘leukste uitje van Nederland’. Maar bezoekers uit eigen land wisten de weg naar Kaatsheuvel ook te vinden voor speciale evenementen (o.a. Efteling Midzomernacht, Negen Pleinen Festijn en Oud & Nieuw) of voor zakelijke bijeenkomsten. De buitenlandse bezoeken uit België, Duitsland, Frankrijk en Engeland stegen in totaal met 10%.
Gefaseerde groei
De Efteling wil gefaseerd doorgroeien naar 2020. Met de komst van Baron 1898 en de voltooiing van de uitbreiding van Vakantiepark Bosrijk in 2015, heeft de Efteling de eerste fase van de gefaseerde investeringsstrategie afgerond. De tweede fase is reeds aangekondigd en staat gepland voor 2017: de opening van Vakantiepark Loonsche Land en de nieuwe dark ride Symbolica.
Bron: persbericht Efteling