Gepersonaliseerde Fata Morgana rit zorgt voor verbaasde vaders

De verwondering is groot als vader ineens met zijn eigen naam door een bedelaar wordt aangesproken in de Efteling attractie Fata Morgana. Deze ludieke actie was bedoeld als eenmalige grap en heeft veel voorbereidingstijd gekost. Onderweg worden de bezoekers ook nog verrast door een echte tijger en de moeder die buikdansend deelneemt aan een van de scenes.

efteling grapDeze bijzondere campagne is opgezet om te kijken of een attractiepark als De Efteling ook nog indruk kan maken op ‘stoere’ vaders die een dagje Efteling vaak maar kinderachtig vinden. De opnames hebben plaatsgevonden in het najaar. In deze periode was de Fata Morgana voor het grote publiek gesloten wegens onderhoud. Twaalf gezinnen waren naar De Efteling gelokt onder het mom van een gewonnen prijsvraag. De moeders zaten in het complot. De moeders wisten van tevoren niet dat zij als buikdanseres zouden optreden in de show.

Personaliseren van attractie
In het filmpje zie je de eerste hilariteit ontstaan bij het gezin, als de bedelaar op de kade de vader met zijn eigen naam aanspreekt. Het is een vorm van personaliseren van de attractie die blijkbaar veel emotie oproept. We overvielen de Efteling met de vraag of ‘personaliseren van attracties’ past in het toekomstbeeld van attracties? De eerste reactie van woordvoerder Siezenga: “Dit filmpje was vooral als grap bedoeld. Er waren tijdens de rit twee momenten die we persoonlijk hebben gemaakt; het aanspreken van de vader door de bedelaar, en in de laatste scene hebben we een banner gemaakt om de vader uit zijn droom te helpen. Normaal zitten er teveel mensen in een bootje om dit standaard in de Fata Morgana toe te passen; zelfs als je de persoonsgegevens hebt. Het heeft ook veel voorbereidingstijd gekost om dit te ensceneren. Maar wellicht, als de techniek het toelaat, is dit wel een richting voor de toekomst.”

De social film, die werd opgenomen met verborgen camera’s, is een creatie van de Efteling en Fama Volat. Caviar was verantwoordelijk voor de productie.

Meer informatie: www.Efteling.com

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *