Het Financieel Dagblad meldt dat attractiepark in oprichting, Yumble, overeenstemming heeft bereikt met een consortium van financiers. Zij steken 22 miljoen Euro in het nieuwe innovatieve attractiepark in Roermond.
Attractiepark 2.0
Yumble is een indoor entertainmentpark van 9000m2 dat gebouwd wordt op het terrein van Fashion Outlet Roermond. Het park wil gebruik maken van de nieuwste technieken en profileert zich dan ook als pretpark 2.0. Zo wordt o.a. gebruik gemaakt van motion en projectietechnologie en een interactief decor.
Eind februari start de bouw van Yumble. De opening wordt in het eerste kwartaal van 2015 verwacht. Initiatiefnemer en eigenaar Brand New Leisure (BNL) financiert het ruim 22 miljoen euro kostende project met behulp van belanghebbende investeerders en banken. Eén van de investeerders is NV Industriebank LIOF, de Limburgse ontwikkelings- en investeringsmaatschappij die een belang van 29 procent neemt. Yumble komt naast het McArthurGlen Designer Outlet Roermond. BNL is voornemens het Yumble-concept op méér locaties in Nederland, Duitsland, België en Azië uit te rollen.
Yumble laat zichzelf het best omschrijven als attractiepark 2.0. De hoofdattracties worden samengesteld uit een spectaculaire mix van bewegings- en projectietechniek en interactieve elementen. Daarnaast zullen de ‘golden oldies’ niet in de attractiemix ontbreken. Ook in het decor worden interactieve projectietechnieken toegepast. Yumble biedt bezoekers een onvergetelijke en vernieuwende totaalervaring.
Het attractiepark zal in Roermond werk bieden aan 120 mensen. Dankzij de gunstige ligging wordt een grote markt aangeboord. In Nederland, Duitsland en België wonen 17 miljoen mensen op iets meer dan één uur autorijden van Yumble.
Geen wachtrijen
Voor het startjaar 2015 wordt gerekend op 300.000 tot 350.000 bezoekers. Om de capaciteit optimaal te benutten, spreidt Yumble haar bezoekersstromen over de ochtend of middag. In ruil voor een minder lange verblijftijd (maximaal 4 uur) krijgt de consument korte tot geen wachtrijen voor de attracties. Daarnaast spreidt Yumble haar bezoekersstromen door te werken met full dynamic pricing, een systeem dat ook in de luchtvaartbranche volop wordt gebruikt. De entreekosten komen naar verwachting uit op 14 tot 20 euro, afhankelijk van seizoen, dag en dagdeel.
Brand New Leisure
Brand New Leisure is sinds enkele jaren actief in de wereld van entertainment en leisure en ontwikkelt innovatieve concepten. Het Yumble-concept kwam in eigen beheer tot stand en zal volgens BNL-directeur Marc Koerts breder worden toegepast: “Als alles in Roermond straks goed draait, zal het concept in franchise of licentie ook in andere steden en landen van de grond komen. Overigens nemen wij alleen Triple A locaties in behandeling”.
Betrokken partijen
Bij de realisatie zijn diverse partijen betrokken. Zo werkt ConnectAndPlay, samen met Ameco Playgrounds aan een interactieve speelstructuur. ConnectAndPlay levert daarvoor o.a. een lasergame Mision Possible, de EyePlay interactieve projectiespellen en de T-wall (zie afbeeldingen). Onlangs publiceerden we op deze website een interview met Yumble initiatiefnemer Daan de Kruik en Connect and Play.
Binnenkort: Fly over Holland
In aansluiting op Yumble lanceert BNL later dit jaar nóg een nieuw project: Fly Over Holland. Bezoekers van deze attractie krijgen in 45 minuten een lightversie van de Nederlandse canon voorgeschoteld. Met als apotheose een ‘rondvlucht’ over alle hoogtepunten van Nederland. De technologie achter het concept is tot op heden alleen toegepast in enkele topattractieparken in de Verenigde Staten. BNL koos een locatie in Amsterdam-Noord, op de IJ-oever naast het filmmuseum Eye. BNL-directeur Daan de Kruijk verwacht dat het project in Amsterdam eind 2015 gereed is: “Fly Over Holland wordt een must see voor zowel buitenlandse toeristen als Nederlanders. Wij zien het als de ultieme attractie voor metropolen en werken daarom ook met lokale partners aan Fly Over-concepten in Parijs, Londen en Berlijn.”
Meer informatie:
www.brandnewleisure.com/yumble.html
artikel in het Financieel Dagblad
www.connectandplay.nl
Eén reactie