• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de tweede sidebar
  • Spring naar de voettekst
Pretwerk

Pretwerk

...Ondernemend recreatienieuws...

  • Actueel
  • Insight
  • Productnieuws
  • Home
  • Agenda
  • Actueel
  • Insight
  • Productnieuws
  • Top 30 dagattracties
  • Zoeken

EuropaPark gestart met testritten Arthur en de Minimoys

20 juni 2014 by Redactie Reageer

De officiële opening van de nieuwe grote attractie in Europa-Park komt dichterbij. Na aanloopproblemen bij de bouw van Arthur en de Minimoys, werden deze week de eerste testritten uitgevoerd. We vroegen ‘pretparkprofessor’ Pieter Cornelis naar mogelijke consequenties van een vertraging in de opening van een attractie. Ondertussen wordt bij Disneyland Parijs toegewerkt naar de opening van de attractie Ratatouille op 10 juli; die zich, net als ‘Arthur en de MiniMoys’ specifiek richt op de gunst van het Franse publiek.

Sinds 18 juni is “Arthur in het Koninkrijk van de Minimoys” geopend voor testritten. Dagelijks worden bezoekers uitgenodigd voor deze ‘generale repetitie’. Dat is een goed teken, want het betekent dat de attractie binnenkort voor alle bezoekers wordt opengesteld.

De eerste filmbeelden vanuit de attractie staan inmiddels online:

arthurImpact van een attractie
Pieter Cornelis heeft een aantal jaar geleden een model ontwikkeld; Attraction Accountability, waarmee attractieparken de impact van een nieuwe attractie kunnen berekenen; en heeft ook ervaring met de introductie van nieuwe attracties bij Toverland. We vroegen hem naar zijn visie op het effect van een uitgestelde opening.
Cornelis: “Er zitten in mijn model wel diverse marktfactoren, maar het specifieke effect hiervan ben ik te weinig tegen gekomen om er statistisch iets over te kunnen zeggen. Dit is wat dat betreft een redelijk unieke situatie.
Wel weet ik dat het later in het jaar openen van een nieuwe ride kan leiden tot uitstelgedrag, en afhankelijk van het moment van openen kan dat zelfs tot een wegeb-effect leiden. Hoe langer het duurt, hoe groter de kans dat de betreffende uitstellers een alternatief keuzealternatief hebben gevonden. Dat kan een concurrerend park zijn, maar ook dagje strand, musical e.d. Hier is een belangrijke rol voor communicatie weggelegd. Je ziet dan ook vaak dat als parken het zomerseizoen niet meer halen, dat ze de attractie een heel jaar uit stellen. Of dit volledig doorschuiven altijd verstandig is valt overigens vaak nog te zien. Het wegeb-effect is doorgaans kleiner dan het uitstel-effect. De reden die vaak wordt aangedragen om het toch te doen heeft te maken met de inzet van marketingcampagnes en het communiceren van iets nieuws in het begin van het jaar. Wij waren met de opening van de Dwervelwind in Toverland in oktober 2012 echter/dus toch toch succesvol, vanwege bovenstaande (goed uitvallende) discussie.”

Reactie Europa-Park
Bij Europa-Park maakt men zich ondertussen weinig worgen. De woordvoerder laat weten: “Ondanks de latere ingebruikname van de nieuwe attractie kent Europa-Park de beste seizoensstart tot nu toe. Sinds 5 april hebben we al zo’n één miljoen mensen mogen ontvangen.”

Meer informatie: www.europapark.de

Categorie: Dagrecreatie Tags: attractie

Lees Interacties

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Primaire Sidebar

Productnieuws

W&H Sports & Buitensportplan intensiveren samenwerking t.b.v. interactieve sportvoorzieningen

Berlijn is in maart de hotspot van de toerismesector: tijdens de ITB Berlin

Inspiratiereis: Ontdek De Parels Van Het Midden-Oosten

Interhome breidt portfolio uit met ruim 6.000 vakantiewoningen in Denemarken

Ervaringsdeskundigen geven campingadvies aan Suncamp klanten via de CampingGuru

Meer over Productnieuws »

Wekelijkse (gratis) nieuwsbrief

Agenda

feb 16
13:00 - 17:00

Kennisupdate Live (toerisme in Zeeland)

feb 18
18 februari om 10:00 - 19 februari om 17:00

Fiets en Wandelbeurs Gent

feb 24
24 februari om 10:00 - 26 februari om 17:00

Fiets en Wandelbeurs Utrecht

mrt 7
7 maart - 9 maart

ITB Berlin

mrt 7
10:00 - 17:00

Stratech Leisure in Business

Bekijk kalender

Recente reacties

  • Mhamed Abbassi op Nieuw glampingpark aan de Nederlandse kust in Marokkaanse sferen: Sahara Stay
  • Jannie op Dormio Group en Roompot bereiken akkoord over overname van een dertigtal vakantieparken
  • RJ Soer op Van Egdom waterglijbanen failliet verklaard

Secundaire Sidebar

Insight

Kampeerhal Roden verkent de kansen van leisure in retail

Capfun heeft inmiddels al 18 campings in Nederland – en is nog niet klaar met groeien

Bijzondere trends en ontwikkelingen uit de horecasector

Winst boeken in de logistiek van je foodservice

VrijetijdsTrends 2023; Budget-leisure, carpe-diem-time, live (gast)vrijheid, Gap-toerisme

Lees meer over Insight »

Kennispartners

Stratech

Top Animation

RED online marketing

Countus

Insiders

Kopare Development

Boldmove Nation

Convious

Van Hoorne Entertainment

Ginder

Kruidenier

BCE leisure

ACSI

Recreatheek

Parkvakanties

Speelplan

CampPlus

Toegankelijke recreatie

Pleisureworld

Bureau Snugger

Amusement Hub

loader-image
Soekky Stories
Livinwood
Maxxton
Recreatie Noord-Holland
Convious
Joint Projects

Footer

Pretwerk.nl is een platform voor professionals in de brede definitie van de vrijetijdssector. Wilgenroos 11 4102 KL, Culemborg E-mail: redactie@pretwerk.nl

Onze privacyverklaring

Links

  • Adverteren op Pretwerk
  • Colofon

Volg ons

  • Pretwerk.nl RSS
  • Twitter
  • LinkedIn

Copyright © 2023 · Pretwerk · Site door: buro KREAS