Efteling.com heeft beste Digital Sales Score en klantbeleving in dagrecreatie

Efteling.com is de grote winnaar in één van de eerste onderzoeken die gedraaid is in WUA’s vernieuwde Digital Sales Scan. In het onderzoek naar een dagje weg zijn 200 consumenten gevraagd om zich online, op desktop, te oriënteren op een uitje voor kinderen van 7 tot 13 jaar.

Entree Efteling
Met een Digital Sales Score van 23 laat Efteling.com de ANWB.nl en DagjeWeg.nl, beide met een score van 21, achter zich. Ook op CX-gebied biedt Efteling.com de beste ervaring. Klanten waarderen het sprookjesachtige uiterlijk van het pretpark

Vooral ticketaanbieders in de top 5
Ondanks de hoge populariteit van Efteling.com zijn het de ticketaanbieders die plek 2 tot en met 6 bezetten. De meest geven als reden hiervoor dat zij goede prijzen bieden. Bij ANWB.nl speelt mee dat leden van ANWB-korting krijgen. Daarnaast is DagjeWeg.nl onder de ticketaanbieders ook favoriet, een consument zegt daarover: “Zo overzichtelijk! Als wij naar een andere provincie willen of daar op vakantie zijn, kun je daar kijken. Dan weer de onderverdeling in natuur, indoor enz. en de verdeling van groep, gezin enz.”

Pretparken BeekseBergen.nl en Walibi.nl komen uit op de zevende en achtste plaatst en worden maar door 12% en 11% van de markt gevonden. De hekkensluiters in het onderzoek zijn Uitjes.nl en Ticketveiling.nl, zij worden gevonden door 17% en 10% van de respondenten. Geen van de consumenten geeft aan bij Ticketveiling.nl een entreekaartje te willen kopen. In antwoord op de vraag: “Wat zou Ticketveiling.nl moeten doen om aanbieder X te verslaan?” geeft een consument de volgende tip: “Overzichtelijker en meer goede foto’s en het zal de eerste keuze evenaren.”

Efteling.com, ANWB.nl en DagjeWeg.nl bieden de beste digitale klantreis
De Digital Customer Experience Score laat 3 aanbieders zien. Ook hier scoort Efteling.com erg hoog; met een Digital CX-score van 78 loopt het pretpark 7 punten voor op ANWB.nl die een score heeft van 71. Op ruime afstand volgt DagjeWeg.nl met een score van 59.

Efteling.com laat populariteit zien
Efteling.com laat zien hoe populair ze is onder consumenten. Efteling.com is een sterk merk en al snel top-of-mind bij consumenten. Maar ook de prachtig vormgegeven website helpt de consument in zijn of haar keuze; Efteling.com heeft de mooiste website doordat ze door middel van de vormgeving op desktop een duidelijk beeld geven van een leuk dagje uit bij dit attractiepark. Of in de woorden van de consument: “Past bij het product – sprookjesachtig” en “Ik waan me al in de Efteling”. Daarnaast weet Efteling.com op een prettige wijze de websitebezoeker te helpen bij het maken van een keuze. Zo noemt een bezoeker de volgende twee positieve punten over Efteling.com: “Duidelijke tabs en overzichtelijke homepagina’’.

Doel & Relevantie van deze onderzoeken
Het doel van deze onderzoeken is precies in kaart brengen wat de digital experience is van potentiële klanten die zich oriënteren op een dagje weg, voor welke aanbieder men kiest en vooral waarom. Vanuit een bewezen model waar WUA de afgelopen 10 jaar aan heeft gewerkt geven we haarscherp aan wat klanten willen, wat de best practices zijn en waar de pijnpunten liggen per aanbieder. Een maatwerkrapportage is binnen twee weken beschikbaar, inclusief actieworkshop op locatie en presentatie.

Meer informatie: www.wuaglobal.com

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *