Dolfinarium genomineerd voor internationale marketingprijs

Het Dolfinarium in Harderwijk is genomineerd voor een marketingprijs van de IAAPA; the Brass Ring Awards, in de categorie ‘public relations programma van een dierenpark’. De uitverkiezing is te danken aan de PR-aanpak rondom de verbouwing van het DolfijndoMijn (beter bekend als de koepel) en de première van de dolfijnenvoorstelling Aqua Bella.
Deze grootschalige vernieuwing is volledig duurzaam uitgevoerd. De première van Aqua Bella stond daarbij  in het teken van de boodschap van deze voorstelling, namelijk een prachtige, schone wereld. In het kader daarvan werden flesjes water verzameld van de 5 oceanen die de wereld rijk is. Samen met het water uit de ‘eigen’ Noordzee was dit het ‘doopwater’ waarmee we het nieuwe leefgebied werd gedoopt.
Een andere PR activiteit was de 10-delige miniserie om de fans wekelijks te informeren over de grote verbouwing. De 10 afleveringen staan op: www.dolfinarium.nl/nl/op-weg-naar-aqua-bella

Ook de pers werdnie tvergeten.  Zij werden tijdens de verbouwing uitgenodigd voor het onthullen van de plannen. De perspresentatie werd gehouden op de bodem van het showbassin (december 2012). Ook het bekend maken van de cast (maart 2013) gebeurde in stijl; niet de mensen, maar de echte hoofdrolspelers werden voorgesteld, namelijk de dolfijnen.

Meer informatie:
www.dolfinarium.nl
www.iaapa.org/about-iaapa/awards/2013-marketing-excellence-awards-finalists

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *